Cycloon
Artikelen: 0

Re: Jeugd

Ps. Als je op mijn profiel kijkt zul je zien dat ik nog niets gepost heb maar dat komt eigenlijk omdat ik in de meeste topics gewoon helemaal niks zinnigs heb toe te voegen.

Soms hoef je ook helemaal niks toe te voegen aan een discussie om nieuwe dingen te ontdekken. Ik zit hier ondertussen ook al enkele jaartjes, ik was denk ik ook ergens rond de 14-15 jaar toen ik dit forum tegenkwam. Ik heb ook heel wat zitten meelezen zonder ooit echt in discussie mee te gaan (wat ik na al die jaren overigens nog steeds doe, gewoon mee lezen). Vaak kan je mits enig opzoekingswerk heel wat nieuwe en interessante dingen ontdekken, ook al sta je min of meer passief aan de zijlijn toe te kijken. Je zit uiteindelijk ook in een periode van je leven waar nog veel dingen nieuw zijn (en die periode hebben we allemaal gekend!), maar waar je ook veel nieuwe dingen zal leren kennen. Wijsheid komt met de jaren!
Ger

Om op bovenstaande aan te sluiten: zie mijn onderschrift. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Basicnerd

Bedankt voor al jullie lieve reacties ;)

Ik heb er opzich wel wat aan gehad al ben ik nog steeds van menig dat een special subforum beter zou zijn

Ik lees nu vaak de topics en begin steeds meer dingen ook daadwerkelijk te begrijpen. Mede dankzij jullie en ;)

ik hoop dat ik nog lang actief zal blijven en ooit eens iemand kan helpen met de kennis die ik hier heb opgedaan.

Groeten Bram
Ik ben 14 (zelfs al bijna 15) en zit op het VWO. Door mijn leeftijd kan ik nog niet altijd meepraten met de onderwerpen die hier worden behandeld.Dus als ik een fout maak.. VERBETER ME A.U.B!

Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel

Marcus Tullius Cicero
Ger

Basicnerd schreef:ik hoop dat ik nog lang actief zal blijven en ooit eens iemand kan helpen met de kennis die ik hier heb opgedaan.

Groeten Bram
Da's de juiste insteek! ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
kleine fysicus

Oké ik ga mijn laatste reply hier geven: Leuk zo'n hoekje, maar je krijgt al snel dat volwassenen zich er mee kunnen/gaan bemoeien. En dan levert het nog niks op...
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.
Lathander

Oké ik ga mijn laatste reply hier geven: Leuk zo'n hoekje, maar je krijgt al snel dat volwassenen zich er mee kunnen/gaan bemoeien. En dan levert het nog niks op...
Dus met andere woorden: gewoon opgeven?

Vergeet ook niet dat het niet altijd mogelijk is tot een oplossing te komen, zeker niet als het om meningen gaat.

Een mening is geen feit. Zelfs niet als het je eigen mening is. En dat geldt voor iedereen, zonder uitzondering.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."
E.Desart

Terwijl dit klinkt als lijdzaam ondergaan, of ontmoediging, kan iets opgeven evenzeer een constructieve keuze zijn.

Iets NIET opgeven, hoeft niet noodzakelijk een kwestie van moed en (constructief) doorzettingsvermogen te zijn.

Ik lees de woorden van kleine fysicus hoegenaamd niet als lijdzaamheid, maar als afweging van verschillende kanten.
Eric
Basicnerd

Nee dat dus niet...

Ik heb er nog eens over na gedacht en geloof dat ik nu wel een aardig voorstel heb.

Onder het huiswerk forum word een klein kopje gemaakte waar de mensen ALLEEN vragen mogen stellen die zij op de middelbare school hebben opgedaan. Dan kunnen de resterende vragen die dus opgedaan zijn op bijv. het HBO (het grootste deel) in het grotere huiswerkforum geplaatst worden. In het sub-sub forum kunnen kinderen die vragen hebben over wiskunde, natuurkunde of een ander exact vak op school, hun vragen stellen.

Beter?

Groet Bram

ps. Ik geef niet op hoor ](*,)
E.Desart

ps. Ik geef niet op hoor ](*,)

Bram,

Zou het nu eens niet nuttig zijn dat je gewoon vragen stelt in bestaande fora, en kijkt hoe het loopt?

Of het inderdaad een beperking is zoals het nu is?

Dan heb je zowel voor jezelf als voor anderen reële (geen veronderstelde) argumenten waarom een alternatief wel of niet beter of efficiënter zou zijn.

Iets veranderen om te veranderen, zonder enige ervaring die deze verandering zou noodzaken, lijkt niet direct een nuttige tijdsbesteding niet?

Veranderen om te veranderen mag geen principe of doel op zich zijn, maar een doel nastreven.

Geef jezelf eens te kans om gevoel te krijgen met de huidige mogelijkheden. En dan, eerst dan, te beslissen of verandering wenselijk is en dit dan beter te onderbouwen.

Van je 9 berichtjes gaan er 4 over veranderen, en de andere is geen enkele vraag die jij gestart bent of gesteld hebt.
Eric
Jan van de Velde
Moderator

Basicnerd schreef:Ik heb er nog eens over na gedacht en geloof dat ik nu wel een aardig voorstel heb.

Onder het huiswerk forum word een klein kopje gemaakte waar de mensen ALLEEN vragen mogen stellen die zij op de middelbare school hebben opgedaan.
Dag Bram,

Dat is in het huiswerkforum voor 90 % al zo. ¾ van die vragen komen dan wel uit de bovenbouw, maar dat maakt niet uit. Geen enkele vraag is "te min", en als mensen in hun vraag het gewenste niveau duidelijk maken doen helpers altijd hun best op dat niveau antwoord te geven. En als wij als huiswerkmoderatoren merken dat de uitleg te diep gaat zetten we de boel vaak terug op het goede spoor.

Dus ja, ik ben het met E.Desart eens dat maar eens proberen een goed idee zou kunnen zijn. Gewoon doen!!
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Basicnerd

Iets veranderen om te veranderen, zonder enige ervaring die deze verandering zou noodzaken, lijkt niet direct een nuttige tijdsbesteding niet?

Veranderen om te veranderen mag geen principe of doel op zich zijn, maar een doel nastreven.
Uhhhh... Oke

(dat is een beetje vaag..)

Van je 9 berichtjes gaan er 4 over veranderen, en de andere is geen enkele vraag die jij gestart bent of gesteld hebt.
Daar heb je inderdaad wel een beetje gelijk in.

Misschien is het mijn eigen schuld of die van mijn school (die je motiveert om jezelf altijd te verbeteren.)

Ik zie gewoon dingen die hier gebeuren en dan heb ik zoiets van: Gaat goed maar het KAN beter...

Misschien moet ik ook wel vaker vragen hoe het dan zit, maar dan schaam ik me toch op een of andere manier.

Wel is het zo dat ik veel lees op dit forum maar ik zie gewoon niet de mogelijkheid om iets bij te dragen aan de desbetreffende discussie.

Groet Bram

ps. ik ga stoppen met reageren op dit topic maar natuurlijk blijf ik het volgen

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”