Wouter_Masselink
Artikelen: 0

Re: Mogelijkheid direct zelf verwijderen van bericht

Ik zie de potentiele nadelen hiervan niet opwegen tegen een edit met 'foutje'. Ik snap dat je graag zelf je bericht zou willen kunnen verwijderen, hoe zie je jou '15 minuten verwijdering' opwegen tegen 'foutje'?
"Meep meep meep." Beaker
ypsilon

Het hoeft zelfs geen "foutje" te zijn. Klik gewoon op "wijzigen", selecteer de hele riedel, druk op de punt-toets en klik op klaar. Wij snappen dan wel wat daar de bedoeling van is, en doen het z.s.m. weg.

Dat bespaart een hele hoop werk en een hele hoop potentiële probleemgevallen.
Feetje

Veel meer kan ik er niet over kwijt.

Nu is er de kans dat je bericht onafgewerkt, definitief in het topic komt te staan. Dus tijdens het wijzigen sta je onder tijdsdruk, hetgeen je extra belast.

In mijn voorstel is dat niet aan de orde en je kunt het bericht ook rustig aanpassen. Andere voordelen staan in mijn bericht # 9.
Smile ! You might live longer.

On the internet you almost can do everything that makes you happy.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.
ypsilon

Ah juist... Wij hebben dat probleem niet als moderator, maar ik heb het net even getest, en na 15 minuten krijg je inderdaad een foutbericht: "Je kan dit bericht niet meer wijzigen". Maar je hebt daar wel de mogelijkheid om de tekst (met je aanpassingen) te selecteren. Ik zou zeggen: kopieer die en plak die in een nieuw bericht, en zet in het nieuwe bericht iets als "@mods: er stonden fouten in mijn vorige bericht, verwijder het even a.u.b."

Komt dat zo goed?
Feetje

O.k, maar ik dacht ook aan jullie en de drukte…volgens Miels. Als jullie meerdere dingen door gebruikers zelf konden laten doen, dan zou het WSF-leven toch mooier zijn, niet?

Ik zelf kan het gevoel van Bartjes: ik ruim altijd het liefst zelf mijn rommel op, wel delen. ;)
Smile ! You might live longer.

On the internet you almost can do everything that makes you happy.

You don't have to understand the Universe to put an article on Wetenschapsforum.
ypsilon

Ja, maar het is veel minder werk voor een moderator om een dubbel/fout berichtje te verwijderen (twee muisklikken, ongeveer) dan het werk dat het technisch team zou hebben om de code aan te passen. En aangezien de technici het zo al heel druk hebben...

Oftewel: het is gemakkelijker dat wij snel even kuisen, dan dat we borstels gaan uitdelen...

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”