nico
Artikelen: 0

Re: [folding] multicore vouwen

Als je met die I7 930 eens 24 uur volle bak draait dan moet je toch wel een leuke score halen (gok zo een 12.000?).

Hij draait nu toch reeds meer als 24 uur maar ik zie nog niet veel score verschijnen...de client zegt nochthans dat hij alles goed verstuurd..Ik zie enkele WU's van 251 score, die komen van de ps3 en enkele van rond de 400 punten, ik vermoed dat die van m'n pc komen maar er zijn er al veel meer afgewerkt dan in de score te zien is. Raar, maar misschien komt het nog wel :-)
Yoste

Inderdaad, die van rond de 400 zijn afkomstig van je CPU. Dat zijn de basispunten die je krijgt voor zo'n wu. Maar indien je de wu vroeger inlevert dan de 'preferred deadline', zal je extra punten krijgen, bonuspunten. Hoe vroeger je de wu afwerkt, hoe meer punten ze je toekennen.

Echter zeg je dat hij reeds 24 uur staat te folden? Dan zou hij toch wel al enkele wu's mét bonuspunten afgewerkt moeten hebben..

Je bent niet vergeten je passkey in te voeren? Dit is essentieel om de bonuspunten te kunnen krijgen.

Ik zie dat je onlangs een wu hebt afgeleverd die 481 punten waard is, wederom geen bonuspunten dus.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=59270
nico

Ai, een passkey heb ik niet ingevuld nee...M'n WU's worden afgeleverd met nog 95% van de deadline-tijd te gaan, dus die bonuspunten zou ik tot nu toe altijd al gehad moeten hebben...Ik ga meteen eens zien hoe dat moet. Bedankt voor de uitleg!
Arjant2

toch gaat er iets niet goed, want zelfs zonder passkey moet je met een core i7 makkelijk een paar duizend punten per dag halen...

Ik haal met een simpele E6700 al meer dan 1000 punten per dag zonder passkey... Dus dan moet je makkelijk 5000 punten per dag halen zelfs zonder key?
nico

Arjant2 schreef:toch gaat er iets niet goed, want zelfs zonder passkey moet je met een core i7 makkelijk een paar duizend punten per dag halen...

Ik haal met een simpele E6700 al meer dan 1000 punten per dag zonder passkey... Dus dan moet je makkelijk 5000 punten per dag halen zelfs zonder key?

Volgens mij komt er idd belange niet alles door wat if fold...Want ik zit maar rond de 1000 punten per dag en ik fold met deze pc en m'n ps3 staat ook gewoon heel de tijd te folden... Maar geen idee wat ik daaraan kan veranderen. Belangrijkste is natuurlijk nog steeds dat het werk afgeleverd wordt en dat gebeurd volgens de client wel.
Yoste

Ai, een passkey heb ik niet ingevuld nee...M'n WU's worden afgeleverd met nog 95% van de deadline-tijd te gaan, dus die bonuspunten zou ik tot nu toe altijd al gehad moeten hebben...Ik ga meteen eens zien hoe dat moet. Bedankt voor de uitleg!
Graag gedaan, hopelijk loopt het met passkey wel zoals het hoort. ](*,)
Arjant2 schreef:toch gaat er iets niet goed, want zelfs zonder passkey moet je met een core i7 makkelijk een paar duizend punten per dag halen...

Hmm, dit durf ik te betwijfelen hoor. Een voorbeeldje van mijn core i7 920 @ 3.8 Ghz:

M'n TPF (=Time Per Frame, oftewel de tijd om 1% van de wu te vouwen) voor project 6058 bedraagt ongeveer 3 min 30. Dit komt neer op een kleine 6 uur om de hele WU te vouwen. Per dag zou de client dus pakweg 4 zo'n WU's kunnen verwerken. Viermaal de basispunten voor p6058 geeft 4 x 481 ofte 'slechts' 1924 punten per dag. Dit is weliswaar louter voor p6058 geldig, maar ik durf wel stellen dat de lijn kan doorgetrokken worden naar de andere wu's.

Sterk dat je meer dan 1000 punten haalt met je E6700! ;)
Volgens mij komt er idd belange niet alles door wat if fold...Want ik zit maar rond de 1000 punten per dag en ik fold met deze pc en m'n ps3 staat ook gewoon heel de tijd te folden... Maar geen idee wat ik daaraan kan veranderen. Belangrijkste is natuurlijk nog steeds dat het werk afgeleverd wordt en dat gebeurd volgens de client wel.
Is je cpu overclocked? Zoniet denk ik dat je wel degelijk een normale score haalt hoor. Die bonuspunten maken het grote verschil, zoals ook aangegeven in het stukje hierboven. Als ik 24/24 zou vouwen met m'n cpu kom ik zonder passkey ongeveer aan 2000 ppd, mét passkey ligt het rond de 14.000 ppd.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

nico

Is je cpu overclocked? Zoniet denk ik dat je wel degelijk een normale score haalt hoor. Die bonuspunten maken het grote verschil, zoals ook aangegeven in het stukje hierboven. Als ik 24/24 zou vouwen met m'n cpu kom ik zonder passkey ongeveer aan 2000 ppd, mét passkey ligt het rond de 14.000 ppd.

Nee ik heb de cpu niet overclocked, dus het zal wel kloppen dan. Ik las net op een andere site dat de bonuspunten pas worden toegekend nadat je minstens 10 WU's met passkey hebt ingeleverd, dus nog even afwachten om te zien of het werkt.
Arjant2

een Q9450 @ 3.4 doet 2200 punten per dag ruim op de SMP 5.91 versie zonder passkey.

Dus dan moet jouw i7 toch echt wel meer doen dan 1000 punten?

nou ja ik zou inderdaad maar even afwachten wat het met die key is.
Yoste

... bonuspunten pas worden toegekend nadat je minstens 10 WU's met passkey hebt ingeleverd...
Ahja, was ik alweer vergeten.. ](*,) Dat klopt inderdaad.
Arjant2 schreef:een Q9450 @ 3.4 doet 2200 punten per dag ruim op de SMP 5.91 versie zonder passkey.

Dus dan moet jouw i7 toch echt wel meer doen dan 1000 punten?

...
Tja, volgens mij haal ik toch behoorlijke scores uit mijn i7, weet niet wat ik zou kunnen verbeteren. Misschien ligt het aan de versie van de client? Ik draai naar ik meen op de laatste (2.19, 12 maart 2010). Ik vermoed dat de nadruk meer is komen te liggen op de snelheid van inleveren en de bonuspunten dus het grote verschil maken.

Edit: Ik lees net dat -bigadv nu werkt op de windows smp client en voor een 30k ppd kan zorgen op een i7@4Ghz! ;)

nico

Edit: Ik lees net dat -bigadv nu werkt op de windows smp client en voor een 30k ppd kan zorgen op een i7@4Ghz! ](*,)

Hoe werkt dat dan? Gewoon fah -bigadv? Als ik dat doe start hij wel op, maar dan gebruikt hij maar 25% van m'n cpu (hij is wel nog met de vorige wu bezig)
Arjant2

Volgens mij werkte dat -bigadv al een tijdje op SMP?

Om een flag te kunnen gebruiken moet je een shortcut maken.

In de target (doel) zet je dan aan het eind -bigadv

Dan opstarten doormiddel van die shortcut.
nico

Arjant2 schreef:Volgens mij werkte dat -bigadv al een tijdje op SMP?

Om een flag te kunnen gebruiken moet je een shortcut maken.

In de target (doel) zet je dan aan het eind -bigadv

Dan opstarten doormiddel van die shortcut.
Maar dan moet je de -smp flag niet meer gebruiken?

Als ik "fah -smp 8 -bigadv" probeer werkt het niet (met melding dat ik verkeerde flag gebruik)

Met fah -bigadv werkt het wel, maar slechts met 4 cores en maar op 25%..Maar hij is nog aan de vorige WU bezig.

Dus ik ga vanavond eens proberen hem tussen twee WU's te stoppen en dan nog eens de -bigadv te gebruiken.
Arjant2

Misschien de volgorde even veranderen?

-bigadv -smp
nico

Arjant2 schreef:Misschien de volgorde even veranderen?

-bigadv -smp

Ik zal het deze avond eens proberen. Met welke settings vouw jij? Want je zegt dat je enkel een E6700 gebruikt, maar ik zie dat je toch aardige scores haalt met tot 13 WU's op 1 dag. Dan vraag ik me af wat ik mis doe...Zit jij op linux mss?
Arjant2

Nee, ik vouw op kantoor met een SMP-client met deze settings:

"C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\Folding@home-Win32-x86.exe" -advmethods -smp

Daarmee haal ik 1700ppd. (en daar heb ik er 3 van staan) Deze machines vouwen echter voor een ander team (Computer!Totaal).

Momenteel vouw ik voor het WSF met een GPU (GTX275) die ongeveer 8500-9000ppd doet.

Overigens heb ik zojuist even het even veranderd in het volgende:

"C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\Folding@home-Win32-x86.exe" -bigadv -smp

en dat werkt prima bij mij, (100% belasting).

Terug naar “IT en informatica”