skleinhess
Artikelen: 0

Re: Vreemd geluid bij gpu folding

Hmm. Misschien toch de GPU dan. Misschien ziet hij niet goed in zijn socket. Probeer de GPU eens goed aan te drukken. Misschien maakt dat een verschil.

Je hebt het over een zoemend geluid, dit laat mij denken dat het hier om een fan gaat. Is het mogelijk voor je om de unicore client niet te laten draaien, zodat de CPU zo min mogelijk belast word en de GPU te laten draaien? Vervolgens andersom, de GPU niet laten vouwen maar de CPU wel.

Misschien komt er zo iets meer duidelijk over waar het probleem precies zit.

Weet je zeker dat het geen piepjes zijn?

Je hebt het over een constant geluid. Een constante, hoge piep duid op een oververhitte CPU. Maar deze temperaturen hebben we al gecontroleerd d.m.v. Core Temp.

Als de piepjes zich heel snel herhalen duidt het op een geheugen probleem.

En wat ik nog helemaal ben vergeten te zeggen is : Start de computer een keer opnieuw op. Als je dit doet, druk dan gelijk de videokaart even goed in zijn socket. Wel met de stroom eraf uiteraard. Wat je ook kunt proberen is de computer uitzetten, stroom erafhalen en dan op de aan knop drukken. Je ziet de fans dan heel even draaien. Zo gaat alle stroom uit de computer.

Temperatuur checken in de bios is niet nodig, als je aan het vouwen bent sluit het programma af en start de computer opnieuw op om vervolgens in de bios te kijken is de temperatuur allang weer gedaald.

Maar probeer bovenstaande dingen eventjes (als je daar tijd/zin in hebt uiteraard) en laat het me even weten.
JonazzDJ

Het geluid ging weg als de GPU stopte met vouwen. CPU-versie aan of niet maakte geen verschil. Mijn PC ga ik niet openmaken omdat dan de garantie verstrijkt (en de PC is niet van mijn maar van mijn pa), maar het geluid is nu toch weg. Misschien was het dag en nacht laten opstaan (wat nu sowieso niet meer lukt) dan toch niet zo goed...
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
skleinhess

24/7 belasten is 9 van de 10 keer geen probleem, mits je de boel goed koel houd.

We kunnen concluderen dat het je GPU was. Nu maar hopen dat de piepjes niet meer terug komen.
Yoste

Heb het ook een tijd lang ervaren, een zeer hoog piepend geluid. Ik vermoed dat het uit m'n gpu's kwam, want eens ik folding pauzeerde op GPU, werd het stil. ;)

Vraag me niet waarom, maar na een opkuis van m'n pc was het geluid even plots weer verdwenen als het gekomen was.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=59270
Arjant2

had ik ook toen ik nog met mijn GTX260 aan het folden was.

Is in feite niet erg, is de GPU die dat geluid maakt.

Heb wel meer gebruikers daar over gehoord.
JonazzDJ

Arjant2 schreef:had ik ook toen ik nog met mijn GTX260 aan het folden was.

Is in feite niet erg, is de GPU die dat geluid maakt.

Heb wel meer gebruikers daar over gehoord.

Momenteel hoor ik niets, dus dat is goed nieuws ;)

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Jan van de Velde
Moderator

Momenteel hoor ik niets, dus dat is goed nieuws ;)
Nou, niet per se, een tijdbom die ophoudt met tikken is ook niet noodzakelijk goed nieuws.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Terug naar “IT en informatica”