Moderator: ArcherBarry
Op het andere systeem vondt je dus wel de waarde die je verwachtte en niet ook de 15% lagere waarde?Bij deze proef vond ik op het eerste systeem 15 % minder, wat nog nooit geweest is!!!
Op het andere systeem , geloof het of niet vond ik dezelfde waarde, wat ook moet natuurlijk.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zou de detector kunnen zijn (vies of UV-lamp niet meer goed). Dit kun je controleren door een oplossing met een nauwkeurig bekende concentratie van een verbinding met een bekende absorptie in hetzelfde golflengtegebied te meten.Wie doet een gooi op wat er kan schorten aan het systeem
Ik begrijp de vraag vlg mij niet . De standaard is de tylosine standaard . Alle metingen betreffende de tylosine gaan bij dezelfde golflengte.Meet je de standaard die je gebruikt bij dezelfde golflengte als de tylosine?
Door af te sluiten met [ / q u o t e] (aan elkaar) 8-[[ Q U O T E ] (Hoe doen jullie dat trouwens zo mooi met dat kader er omheen.)
[ Q U O T E ] (Hoe doen jullie dat trouwens zo mooi met dat kader er omheen.)
Door af te sluiten met [ / q u o t e] (aan elkaar)
Het is gelukt bedankt
Kun je dit toelichten want dit begrijp ik niet .Het zou de detector kunnen zijn (vies of UV-lamp niet meer goed). Dit kun je controleren door een oplossing met een nauwkeurig bekende concentratie van een verbinding met een bekende absorptie in hetzelfde golflengtegebied te meten
Daarom calibreer je het beest toch van te voren? Toch, harriel? 8-[DrQuico schreef:Op het andere systeem vondt je dus wel de waarde die je verwachtte en niet ook de 15% lagere waarde?Bij deze proef vond ik op het eerste systeem 15 % minder, wat nog nooit geweest is!!!
Op het andere systeem , geloof het of niet vond ik dezelfde waarde, wat ook moet natuurlijk.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zou de detector kunnen zijn (vies of UV-lamp niet meer goed). Dit kun je controleren door een oplossing met een nauwkeurig bekende concentratie van een verbinding met een bekende absorptie in hetzelfde golflengtegebied te meten.Wie doet een gooi op wat er kan schorten aan het systeem
Wanneer dit niet het geval is zou het eventueel ook kunnen liggen aan de kolom. Wanneer deze niet meer goed is zou je verbinding op de kolom stuk kunnen gaan. Een verslechtering van de kolom zou je kunnen zien wanneer je de recente metingen vergelijkt met de oudere wat betreft retentietijd en piekverbreding.
Is het niet een idee om de onderdelen die je noemt tussen de twee systemen eens uit te wisselen om te kijken of dat het is?Dus de fout zit in het systeem: pomp, injector, detektor of de leidingen..