Ik ben de discussie begonnen en wil hem ook sluiten maar ik wil alle lezers van deze topic niet van de laatste ontwikkeling onthouden.
Ik heb de vraag aan TNO voorgelegd en die hebben mij door verwezen naar BouwCentrumRotterdam.
Dit bureau heeft zich hierover gebogen en is tot de volgende conclusie gekomen.
Met deze conclusie heb ik eerst reactie gevraagd aan hydropol maar tot op heden heb ik nog geen reactie terug mogen ontvangen.
Hier onder een samenvatting van BouwCentrumRotterdam.
Ref: 61003-HBr
Geachte heer
Het principe dat radiogolven een muur droog kunnen maken is, zoals door hen beschreven, een pure fabel.
In de informatie worden de principes van electro-osmose en radiogolven door elkaar gemixed en als resultaat zou u droge muren krijgen.
Dat de schrijver niet weet waar het om gaat is duidelijk.
Een natuurkundig principe leert ons dat water onder invloed van stroom zich van de + pool naar de - pool wil bewegen.
Dit is pure onzin. Watermoleculen zijn neutraal en zullen derhalve niet naar een + of - pool bewegen.
Indien in het water zouten opgelost zijn, dan klopt de theorie voor wat betreft de opgeloste zoutionen.
Daarmee wordt een muur niet drooggelegd, tenzij een zoutbelasting van het metselwerk de drijvende kracht is. Dan worden de zouten uit het metselwerk verdreven, waarna een droging van de muur op kan treden.
Wij adviseren u deze onzin niet te geloven en gebruik te maken van een traditionele, wel beproefde techniek.
In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,
Mvg Peweetje