wat ik dan niet snap : vermits ze kunnen vertellen wat de artsen met hen deden, werd deze info opgeslagen in de hersen (vermits ze het zich herinneren)Er zijn natuurlijk wel mensen uit de dood opgestaan, maar helaas heb ik daar geen wetenschappelijke bewijzen van. Toch is het wel interessant om wetenschappelijk te kijken naar het fenomeen "klinisch dood". Er zijn erg veel interessante verhalen van mensen die beweren uit hun lichaam zijn getreden. Zij vertelden allerlei details over wat de artsen met het lichaam aan het doen waren, details die ze onmogelijk hadden kunnen weten, omdat zij namelijk op het bewuste moment al dood waren.Bas schreef:Er is nog nooit iemand opgestaan uit de dood, dus zo lang dat niet gebeurt zullen we het nooit weten. Maar wetenschappelijk gezien is er geen reden om aan te nemen dat er meer is dan het fysieke lichaam en dat betekent dat dood ook echt dood is. Je gaat dus nergens heen en alleen herinneringen en kennis in tastbare vorm of in de hoofden van anderen blijft bewaard.
Verder weet ik niet wat de wetenschap precies onder "dood" verstaat, dus misschien kunnen we eerst daar een definitie van opstellen, anders praten we binnen no-time langs elkaar heen.
dit betekent dan toch dat er nog hersenactiviteit is?
hoe kan je dan spreken van dood zijn?