Jopie1234 schreef: ↑ma 29 jul 2013, 13:52
Een forum is een discussie site. Een
discussie is een vorm van
bespreking, zoals een
gesprek of andere vorm van
communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald
standpunt proberen te overtuigen.
Dus als je een andere mening hebt op een onderwerp kan je met goede argumenten een ander overtuigen.
Met als zeer belangrijke toevoeging dat dit een
wetenschapsforum is. In de wetenschap kun je niet vrijblijvend een andere mening hebben, en op dit forum ook niet. Je bent welkom om te poneren wat je wil, maar moet dat doen met wetenschappelijk aanvaardbare bronnen.
Ik heb helaas geen toegang met achteraf reacties van deze artikel te kunnen zien,
Ten eerste is dat is niet waar. Het artikel is te vinden op de site van de uitgever, en één muisklik verder ben je bij een overzicht van artikelen die naar dat artikel refereren, zo ook de response die ik hier besprak. Je had
kunnen zien dat er een artikel genaamd "RE: A new electromagnetic exposure metric: ..." was, en ook al kon je de inhoud daarvan niet lezen, had je kunnen concluderen dat er wat meer aan de hand is dan er in het andere artikel wordt beweerd.
Sterker nog, maar het vereist wat kennis van de mores van de tijdschriftenuitgevers: Zo'n "Re: " staat zelden of nooit alleen. Bij een response op een artikel wordt dit eerst aan de oorspronkelijke auteur voorgelegd, die vervolgens de kans krijgt hierop een weerwoord te schrijven. Daarna worden beide gepubliceerd. Het feit dat hier geen weerwoord van de auteur staat betekent dus kennelijk dat hij dat niet had.
Maar belangrijker dan dat: Of je wel of niet bij die artikelen kan is niet zo relevant; de eisen die hier aan onderbouwing worden gesteld veranderen daar niet door.
Dus om een artikel in een wetenschap blad te krijgen, moet je wel van goede huize komen
Welnee. Ook mensen van gewone komaf mogen publiceren. Waar wel op gecontroleerd wordt is of het een beetje zinnig is wat er geschreven staat. Helaas glipt er toch zo af en toe wat tussendoor, zoals in dit geval. Maar goed, die viel ook weer snel genoeg door de mand.
en ook heb ik zoveel mogelijk nagecheckt.
"Zoveel mogelijk" was helaas niet genoeg.
Je gaat helemaal los op alleen deze artikel, dan dus ook graag kritiek ook de alle artikelen op de website, dan alleen deze artikel, want mij ging om alle artikelen op de website.
Het artikel is exemplarisch, en ik ga niet "helemaal los" maar geef puntsgewijs aan wat er allemaal mis mee is. Doe er je voordeel mee, en ga zelf na of er met die andere artikelen misschien vergelijkbare problemen zijn. Verwacht echter niet van mij dat ik die andere bagger op dezelfde wijze analyseer. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij hier rotzooi neerpleurt waarvan een ander dan maar moet aantonen dat het onzin is, zoals ik [post_id='963872']eerder[/post] ook al aangaf.
"Compact Fluorescent Lamps (CFLs) - What you need to know about low energy lighting" is geschreven door hoogleraar Dr Andrew Goldsworthy. Via zijn CV kan je wel zien dat hij verstand heeft van deze materie.
Ook daar heb ik in een eerder bericht al op gereageerd.
Moraal van het verhaal: Als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in discussie, kom dan met wetenschappelijke bronnen. Kun je dat niet of wil je dat niet,
dan houdt het op.