Je hebt gelijk, was wel een beetje slordig van me.Th.B schreef: ↑wo 02 okt 2013, 22:02
Voor de goede orde: tussen post 11 en 14 heeft nog niemand opgemerkt dat 1/3 = 0,33.. in plaats van 3,33...
Sorry voor het muggenziften.
Je hebt gelijk, was wel een beetje slordig van me.Th.B schreef: ↑wo 02 okt 2013, 22:02
Voor de goede orde: tussen post 11 en 14 heeft nog niemand opgemerkt dat 1/3 = 0,33.. in plaats van 3,33...
Sorry voor het muggenziften.
Waar staat deze definitie ...TimothyL schreef: ↑wo 02 okt 2013, 21:18
ja, onbegrensd is hetzelfde al oneindig veel decimalen.
Gr. TIMOTHY
maar dit is een irrationaal getal niet? de vierkantswortel van 2tempelier schreef: ↑wo 02 okt 2013, 21:56
Ja want het gaat om twee verschillende getallen.
Het eerste is 333/100 en de tweede 1/3
onbegrensd is toch bv 3,33... en oneindig veel decimalen is toch oneidig veel getallen na de komma dus... niet?
een 3-tallig stelsel heeft geen DECImalentempelier schreef: ↑wo 02 okt 2013, 21:41
Ik denk dat je niet goed weet wat een onbegrensd getal is.
Dat 1/3 oneindig veel decimalen heeft zegt helemaal niets.
Immers in het drietallig stelsel is 1/3=0.1 dus maar 1-decimaal.
Nee dat is waar we moeten ze TRImalen noemen of zoiets.
Je kan blijven volhouden dat jij gelijk hebt en de rest ongelijk, maar dat is niet relevant. Geef een wetenschappelijke bron van jouw definitie (en ja, jij moet daarmee komen). Als je het niet begrijp wat het verschil is, geef dat dan aan.TimothyL schreef: ↑do 03 okt 2013, 21:17
onbegrensd is toch bv 3,33... en oneindig veel decimalen is toch oneidig veel getallen na de komma dus... niet?
Ik ben het met jouw eens!De leek schreef: ↑vr 04 okt 2013, 13:19
Wortel 2 kan simpelweg niet geschreven worden als een breuk dat maakt het irrationaal en dat is ook de simpelste definitie. 1/3 heeft ook oneindig veel decimalen, maar heeft repeterende decimalen en is derhalve rationaal en als breuk te schrijven(bewijs is niet zo moeilijk).
Wortel 2 heeft niet enkel oneindig veel decimalen, maar er is ook nog is geen sprake van een oneindige herhaling van een bepaalde sequentie. Overigens denk ik als het concreet om tekenen gaat dat lengte 1 een even groot probleem is als lengte wortel 2 of pi. Je werkt toch met eindige nauwkeurigheden in de praktijk, dat zul je altijd houden.
het zou kunnen dat ik het fout heb maar ik begrijp mijn "fout" echt. Uitleg aub.Drieske schreef: ↑vr 04 okt 2013, 10:55
Je kan blijven volhouden dat jij gelijk hebt en de rest ongelijk, maar dat is niet relevant. Geef een wetenschappelijke bron van jouw definitie (en ja, jij moet daarmee komen). Als je het niet begrijp wat het verschil is, geef dat dan aan.
wat is het 3-delig talstelsel?
Het is geen fout, iedereen (hier) begrijpt wat je bedoelt. Wat we je proberen duidelijk te maken is, dat je het verkeerde woord gebruikt.TimothyL schreef: ↑vr 04 okt 2013, 16:57
het zou kunnen dat ik het fout heb maar ik begrijp mijn "fout" echt. Uitleg aub.
Ken je het 2-tallig stelsel?wat is het 3-delig talstelsel
Het beroep op notatie is een onjuist beroep, omdat de eigenschappen vaak niet die van de getallen zijn maar die van het notatie systeem.De leek schreef: ↑vr 04 okt 2013, 13:19
Wortel 2 kan simpelweg niet geschreven worden als een breuk dat maakt het irrationaal en dat is ook de simpelste definitie. 1/3 heeft ook oneindig veel decimalen, maar heeft repeterende decimalen en is derhalve rationaal en als breuk te schrijven(bewijs is niet zo moeilijk).
Wortel 2 heeft niet enkel oneindig veel decimalen, maar er is ook nog is geen sprake van een oneindige herhaling van een bepaalde sequentie. Overigens denk ik als het concreet om tekenen gaat dat lengte 1 een even groot probleem is als lengte wortel 2 of pi. Je werkt toch met eindige nauwkeurigheden in de praktijk, dat zul je altijd houden.
Elk reëel getal heeft oneindig veel decimalen.Wortel 2 heeft niet enkel oneindig veel decimalen[...]