Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Ge_
Artikelen: 0

Re: Intelligentie en gezicht

ik denk dat je de oorzaak van het fenomeen niet volledig bij self fullfilling prophecy ligt.

Uw lichaam heeft een invloed op uw geest, maar ook uw geest heeft een invloed op uw lichaam. maar ook uw sociale omgeving.

Eigenlijk heeft gewoon alles een invloed op elkaar en is valt het niet te verwonderen dat je het dan ook vaak ziet dat mensen minder intelligent zijn.

Je kunt tooch ook bepaalde kkaraktertrekken op voorhand mensen toeschrijven, die dan toch waar blijken te zijn..

denk ik
Flasing Moments

communicatie wordt door meer dan 50% bepaald door houding, uitdrukking enz, dus t is nietzo gek dat je daar al aardig wat van kan afleiden voordat iemand ookmaar iets gezegd heeft.

verder wordt van mooie mensen ook vaak verwacht dat ze slimmer zijn en daardoor zullen ze ook slimmer worden (wetenschappelijk bewezen)

mensen uit een 'hogere sociale klasse' hebben vaak meer opleiding, hogere intelligentie, meer geld, lopen er meer verzorgd bij enz (dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar t heeft wel invloed op elkaar)
Sophia?

Biologisch gezien is een koppeling tussen intelligentie en uiterlijke kenmerken zo vreemd nog niet.

Het is makkelijk voor te stellen dat bepaalde genen bepalend voor intelligentie vlakbij andere genen liggen die uiterlijke kenmerken coderen. Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat mensen met een lange neus altijd goed zijn in hoofdrekenen om maar eens wat te noemen.

Natuurlijke selectie kan er dan voor zorgen dat een lange neus ook een mooie neus wordt gevonden; op die wijze is het makkelijk selecteren op intelligentie (ook voor domme mensen :roll: ). Hierbij ga je er dan wel van uit dat intelligentie een gunstige eigenschap is die overlevingskansen verhoogt.

Iets anders dat belangrijk is bij het mooi vinden is symmetrie in het gezicht. Aangezien deze symmetrie samenhangt met de ontwikkeling van het (hele) lichaam, zou dit op dezelfde manier als de lange neus iets kunnen zeggen over de kwaliteit van de schedelinhoud.
"You're really full of yourself, aren't you?"

"Yeah. I like that about me."

- U Turn
Dino

mooie gedachte gang maar ik zou eerder denken aan het volgende.

1) selectie op mooi uiterlijk --> meer vouwen--> meer kinderen --> organisme is gelukkig

2)Selectie op succes --> heeft succesvolle kinderen --> overleven beter organisme ook gelukkig

3) Combineer deze twee! Succesvol en mooi! dat is biologisch gezien een knal succes dus een persoon met deze eigenschappen heeft nog meer succes en veel succesvolle mooie kinderen.

4) het enigste dat roet in het eten gooit is insest (dju zo een lange selectie procedure naar de botten)

xd
jurggen

Dino schreef:mooie gedachte gang maar ik zou eerder denken aan het volgende.

1) selectie op mooi uiterlijk --> meer vouwen--> meer kinderen --> organisme is gelukkig

2)Selectie op succes --> heeft succesvolle kinderen --> overleven beter organisme ook gelukkig

3) Combineer deze twee! Succesvol en mooi! dat is biologisch gezien een knal succes dus een persoon met deze eigenschappen heeft nog meer succes en veel succesvolle mooie kinderen.

4) het enigste dat roet in het eten gooit is insest (dju zo een lange selectie procedure naar de botten)

xd
Hier ben ik het ook mee eens,zuiver bedoeld om de beste 'soort' in stand te houden. De natur zal alleen de sterkste en intelligenste laten voortleven.

Gelukkig weet de mens beter en geven we de mindere ook een kans op een bestaan. Het lijkt alsof de mens de natuur bedriegt....

jurggen
Dino

off topic:

de mens bedriegt de natuur al eeuwen.

We zijn de meesters in het neutraliseren van alle groeibeperkende natuurkrachten die er bestaan. (kweken van voeding, verwijderen van afval, uitschakelen van ziektes, bouwen van woningen, maken van kledij, ....)

boontje komt ooit wel eens om zen loontje

xd
KingNothing

Mischien zijn wij wel de hoogst mogelijke soort in de evolutie?

Wij vernietigen onszelf, en daarna begint de evolutie weer opnieuw tot dat er weer de mens ontstaat en zo blijft het maar doorgaan.
lngr

Mischien zijn wij wel de hoogst mogelijke soort in de evolutie?
Dit impliceert dat jij dus op dit moment geen hogere soort kent dan de Homo sapiens sapiens.

Wat geeft jou het idee dat wij ' hoger' zijn dan dolfijnen?
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson
KingNothing

Ja oke maar dolfijnen vernietigen niks die leven met de natuur, de mens leeft

tegn de natuur in.

Dus waarschijnlijk vernietigen we onzelf op een gegeven moment, dus zijn we als het ware de laatst mogelijke schakel in het evolutie proces.

De Dolfijn Zal verder evolueren en niet de laatste schakel zijn want die leeft gewoon met de natuur ( tenzij er een natuur ramp gebeurd ).

Zo bedoel ik dat dus.
The Don

De dolfijn heeft niet de kans om in te grijpen in de natuur zoals de mens dat doet. Daarnaast heeft dit helemaal niets meer te maken met eventuele overeenkomsten tussen intelligentie en gezicht dus graag ontopic blijven aub!
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Terug naar “Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”