Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Michel Uphoff
Moderator
Artikelen: 0

Re: Donkere- en anti materie

Het lijkt mij toe, dat we daarin al voldoende zijn voorzien. Mijn opsomming was slechts een kleine greep uit de wat serieuzere kandidaten. Er zijn er nog wel wat meer, met en zonder paradigmashift.

De meest succesvolle weg lijkt mij om op basis van wetenschappelijk onderbouwde solide theorieën de kandidaten experimenteel te toetsen, te beginnen met de meest serieuze opties. En dat is wat er m.i. ook gebeurt.
cock
Artikelen: 0

Re: Donkere- en anti materie

Misschien ben ik een romantische ziel, maar de idee van de quintessense lijkt mij toch iets dat men onder de mottenbollen zou kunnen halen en in een nieuwe vorm als model kunnen gebruiken. Niet zoals die arme alchemisten deden, maar uitbouwen tot een serieuze hypothese.
In die zin is quintessense, een dynamische ruimte die zowel aantrekkend als afstotend kan werken, maar (voorlopig?) hoort die idee hier op dit forum niet thuis, tenzij bij de theorieontwikkeling, daar ben ik me van bewust. De quintessense zou wel een model kunnen bieden, zowel voor de donkere materie als de donkere energie. Maar daar zou inderdaad nog veel moeten aan gewerkt worden, en de idee heeft de perceptie niet mee.

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”