Je schrijft; "Fotonen kunnen dat wel en daarom was de verschijningsvorm van alle massa/energie inhoud van het huidige heelal in de vorm van fotonen denkt men. Er kunnen namelijk onder bepaalde omstandigheden uit een paar massaloze deeltjes zoals fotonen b.v. fermionen ontstaan die dus massa hebben."
Ik begrijp dat massa kan ontstaan uit fotonen als deze fotonen bijvoorbeeld een Compton golflengte en frequentie hebben, maar hoe kunnen fotonen überhaupt energie hebben als er nog geen massa is, ik bedoel, hoe komen die fotonen van de oerknal dan aan hun frequentie en energie. Ik begrijp wel dat als je heel veel fotonen bij elkaar doet je heel veel fotonen hebt, maar hoe hebben deze fotonen van de oerknal frequentie gekregen. Dat is eigenlijk mijn specifieke vraag door deze hele draad heen.....de fotonen van de oerknal konden toch geen frequentie bezitten omdat er nog geen massa was? en massa kun je alleen maar maken door fotonen met frequentie. Dus waar hebben de fotonen van de oerknal hun frequentie vandaan?
De vraag is dus eigenlijk, kunnen fotonen zonder frequentie en zonder golflengte, als twee loodrechte stralen van 300.000 km/sec met elkaar een interactie hebben? Een soort c2 Licht vermenigvuldigd met zichzelf?