Moderator: physicalattraction
We zijn hier geen huiswerk-machine.Mark van heuven schreef: ↑za 20 feb 2021, 20:29Kan iemand deze vls afmaken voor het hele foto dat door cap in zijn eerste bericht is gestuurd? , want het is moeilijk achter te halen welke staven trek- en welke drukkrachten zijn.
Yes , u heeft helemaal gelijk ; hierbij stuur ik mijn huidige vls, ik wil graag weten of het kloptCoenCo schreef: ↑zo 21 feb 2021, 11:50We zijn hier geen huiswerk-machine.Mark van heuven schreef: ↑za 20 feb 2021, 20:29Kan iemand deze vls afmaken voor het hele foto dat door cap in zijn eerste bericht is gestuurd? , want het is moeilijk achter te halen welke staven trek- en welke drukkrachten zijn.
Laat zien wat je zelf geprobeerd hebt, hoe ver je al gekomen bent en waar je vastloopt. Dan helpen we je graag.
ik moet met de knooppuntmethode alle staafkrachten in het vakwerk en de verbindingskrachten in knooppunt 1 en 2 berekenen als eerste odpracht, vervolgens moet ik de verbindingskrachten in knooppunt 1 en 2 nogmaals met behulp van de evenwichtsvergelijkingen voor de gehele pylon berekenen, knooppunt 1 is een pen en 2 een scharnier verbinding. Ik heb wel een begin gemaakt en zal een foto ervan sturen
CoenCo schreef: ↑do 26 mar 2020, 21:37 *Zoek een knoop waarbij minimaal 1 kracht bekend is, en maximaal 2 onbekende (staaf)krachten zijn.
*Stel de evenwichtsvergelijkingen van die knoop op: de som van de horizontale krachten = 0 en de som van de verticale krachten =0
*bepaal hiermee die 2 onbekende (staaf)krachten.
*vul deze krachten in in je tekening
*kies een volgende knoop met 2 maximaal onbekende krachten.
Dus nu de eerste vraag: met welke knoop ga je beginnen?
Ja F5-3 heb ik berekend , en nu moet ik dus F5-4 berekenen , maar nadat ik wiskundig heb gekeken voor een berekening lukte het niet, maar wel met een evenwichtsvergelijking. dus : F5-4 = 0 = -11772 + (27951 * (0,6/1,34)) + F5-4CoenCo schreef: ↑ma 22 feb 2021, 10:37 Bij het berekenen van F5−4 gaat het al mis. Omdat je niet zorgvuldig de knooppuntmethode toepast. Terug naar het begin:CoenCo schreef: ↑do 26 mar 2020, 21:37 *Zoek een knoop waarbij minimaal 1 kracht bekend is, en maximaal 2 onbekende (staaf)krachten zijn.
*Stel de evenwichtsvergelijkingen van die knoop op: de som van de horizontale krachten = 0 en de som van de verticale krachten =0
*bepaal hiermee die 2 onbekende (staaf)krachten.
*vul deze krachten in in je tekening
*kies een volgende knoop met 2 maximaal onbekende krachten.
Dus nu de eerste vraag: met welke knoop ga je beginnen?