Hartelijk dank voor uw aanbod.Professor Puntje schreef: ↑di 07 apr 2020, 15:12 Wat houd je tegen, de tweede editie van dat boek is gratis en voor niets te downloaden. En ik zal mijn best doen je eventuele vragen in dat topic te beantwoorden.
Het boek had ik al gedownload, maar mijn wiskundige kennis heeft bijna 50 jaar op een zolder liggen verstoffen, mijn leven heeft een loop zonder die formules gehad en mijn geestelijke flexibiliteit is de laatste jaren ook aan het teruglopen.
Ik zal dat niet meer op een niveau kunnen brengen, om met die formules nog overweg te kunnen.
Ik kan nog wel nadenken over dingen en me dingen afvragen, maar met die formules werken, gaat toch echt niet meer lukken.
De antwoorden op de vraag de en het nadenken erover hebben me in ieder geval weer een aantal vragen rijker gemaakt.
Kromt massa de ruimte, of veroorzaakt de gekromde ruimte het verschijnsel massa, of zijn beide het resultaat van een ander fenomeen, of zijn beide dingen identiek?
Is de ART uitsluitend een beschrijving van een gekromde ruimte en zou die niet bestaan in een vlak heelal?
Hoe groot is de kromming van de ruimte per lichtjaar?
Wordt de lichtsnelheid oneindig in een vlak heelal - hoewel daarin mogelijk niets zou bestaan, om die lichtsnelheid te meten.
Wat dat betreft, ben ik erop vooruit gegaan.
Ik ga ze niet stellen, want ik denk niet, dat die een zinnige bijdrage op zouden leveren voor het forum.