In de link wordt een verkeerde interpretatie gegeven van de stelling.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hurwitz%2 ... er_theory)
Moderator: physicalattraction
onvoorspelbaar / meeste variatie in decimalen:
Wat is klein en wat is groot.OOOVincentOOO schreef: ↑wo 22 apr 2020, 14:33onvoorspelbaar / meeste variatie in decimalen:
Het is niet uit te drukken in de ratio van twee gehele kleine getallen. Pi is uit te drukken in bijvoorbeel: 22/7 voor de gulden snede is dit moeilijker en zijn grotere getallen nodig. Het is zelft het irrationele getal wat het moeilijkste te benaderen is door de ratio van twee kleine gehele getallen.
Ik ben geen wiskundige maar dit is mijn beste beschrijving.
Hoe leg je dat nu aan iemand begrijpbaar uit in een zin?tempelier schreef: ↑wo 22 apr 2020, 14:44 Ook is het niet waar wat je schrijft,
De stelling luidt anders het gaat daar om benaderingen van een bepaald type.
De stelling luidt dat er daar slechts eindig veel van zijn voor dit getal van de gulden snede.
Het is vrij eenvoudig om een rationeel getal met rationeel getal te benaderen in elke gewenste nauwkeurigheid.
Natuurlijk zijn die niet altijd van het type waar de stelling overgaat.
Fibonacci en gulde snede zijn aan elkaar gerelateerd.
Ik probeer mijn laatste reactie geven. Ik snap en begrijp zelf een heleboel dingen niet. Laten we het daar maar op houden.
Mijns inziens is die vraag beantwoord.Professor Puntje schreef: ↑wo 22 apr 2020, 15:21 En ondertussen is de openingsvraag volkomen uit beeld verdwenen...
Dit is toch een mooi voorbeeld...Professor Puntje schreef: ↑ma 20 apr 2020, 00:45 De rol van de gulden snede in de natuur wordt sterk overdreven. Meet het maar eens na, vaak klopt het niet eens.