Ik wacht nog op antwoord op mijn vraag wie jouw deskundige is en wat haar kwalificaties zijn.
Jij vraagt iets terwijl ik nergens de kwalificaties zie van de door jou geplaatste artikelen...
De kwalificaties en namen staan in de artikelen waarnaar ik linkte.
Dat is dan geen controleerbare bron.
Hier een link waarin te lezen valt dat inderdaad al begin jaren zestig voor bodemdaling gewaarschuwd werd.
Opmerking moderator
Onder dat soort voorwaarden is er dus simpelweg geen bron, en kunnen we dus weinig met dat soort info.
Ik schrijf nergens dat het niets met gaswinning te maken heeft. Het zal eerder de combinatie van factoren zijn vermoed ikklazon schreef: ↑vr 09 okt 2020, 16:26 Ik woon in Zeeland en daar wordt ook intensief beregend. Maar ik heb nog niet gehoord dat daardoor grote schade ontstaat.
Er is hier wel sprake van bodemdalingen, maar die gaan geleidelijk.In Groningen is er sprake van plotselinge instortingen van "bellen" die niet meer gesteund worden door de gasdruk.
Ik weet niet wat je bedoeling is, maar als je probeert te bewijzen dat de schade in Groningen niks met de gaswinning te maken heeft, dan krijg je weinig handen op elkaar.
Opmerking moderator
Dan mag je toch wel iets duidelijker zijn, want eerder schreef je:
Dit forum is niet bedoeld voor debatten. Wel voor discussies, met verwijzing naar zo goed mogelijke bronnen. Voor onwaarschijnlijke beweringen zijn dan sterke bronnen nodig.
Alles kun je beschrijven als een combinatie van factoren, echter het gaat erom hoe groot elk van die factoren zijn. Voor aardbevingen zijn de deskundigen het er wel over eend dat die factor sterk overheerst, bv op basis van een correlatie tussen aardbevingsschade en locaties waar gas gewonnen wordt.