Jan van de Velde schreef: ↑za 02 jan 2021, 17:13Op je foto in de startpost zie ik drie groepsschakelaars. Wat zit er dan nog op die andere groepen? Misschien een aparte groep voor een schuurtje of zo? In dat geval ga je toch in de schuur bakken?vincentcius schreef: ↑za 02 jan 2021, 16:27 Ja het gekke was dat bijna alle verlichting en apparaten op die groep stonden . Ook de verlichting koelkast , cv ketel ,tv . Ik vond het ook al niet echt eerlijk verdeeld .
een fatsoenlijke en redelijk gevulde vriezer houdt het ook echt wel een uur of vier vol hoor, de inhoud mag dan niet meer dan een paar losse graden opwarmen. Gooi er eens een thermometer in en probeer zou ik zeggen.vincentcius schreef: ↑za 02 jan 2021, 16:27 De oven heeft ongeveer 3 uur en 45 minuten aangestaan .Ik weet niet of jij bij de koelkast ook de vriezer had meegerekend ?
Nee hoor, dat netwerk slijt niet of nauwelijks per getransporteerde kilowattuur. Dat zijn vaste kosten (afschrijving en onderhoud) die doorgaan of je nou verbruikt of niet. Maar die hoef je dus ook niet bij je bakkosten op te tellen.vincentcius schreef: ↑za 02 jan 2021, 16:27 Ik vond het alleen wel vreemd dat er in het energie contract staat dat de netwerk kosten per dag gaan .En dat was ongeveer iets van 0,70 cent .Het zou toch veel eerlijker zijn om dat per verbruik te berekenen .
Oke ik zal het eens proberen te meten als ik mijn koelkast ga ontdooien om schoon te kunnen maken .
Op groep 1 zat 1 stopcontact dat werkte in de woonkamer . Op groep drie zit volgens mij 1 slaapkamer .In de schuur is geen ruimte en is ook te klein voor de oven .De badkamer leek mij het minst brandgevaarlijk. Dus standaard gebruik je 0,70 per dag aan netwerk kosten of je het nou gebruikt of niet .Vind dat op zich best veel geld als je het niet zou gebruiken over een jaar .Maar dan had ik het er inderdaad niet bij de stookkosten hoeven te rekenen .