Wat is het doel van de missie? Voldoende fotonen op Sirius laten vallen?
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Mijn doel is een hagelschotproject waarbij minstens 100 fotonen Sirius bereiken. De grootste bron van variabiliteit bij het richten is het trillen van mijn hand. Ik schat de trillingsamplitude van mijn hand op 10 boogminuten (eenderde van de schijnbare maandiameter). De laserpointer kan ik met de bestaande schroefring (de collimator) op de voorkant makkelijk defocusseren naar een divergentiehoek van ~ 10 boogminuten. De andere afwijkingen zijn dan verwaarloosbaar (resolutie van oog ~ 1', parallax van de punt van de aanwijsstok ~ 1', eigenbeweging van Sirius over 8 jaar 0,2'). Waarschijnlijk gaat de missie lukken!
Klopt, voor de lancering moet ik de basisgegevens misschien nog even controleren.
Geen bericht is goed bericht. Dan kan de champagnefles open.
Op een avond met een heldere nachthemel met de maan en langsdrijvende wolken is het misschien waarneembaar of een wolk de punt van de aanwijsstok verplaatst.
Nee. Ik kwam op 2.109 fotonen per seconde voor de hele ster.OOOVincentOOO schreef: ↑zo 14 mar 2021, 20:45 Zou deze laser dan zichtbaar zijn met deep field opname Hubble (let wel nu continu aan!)?