Bedankt voor de vele reacties en voor het wijzen op de gevaren bij deze installatie. Het is een installatie die ik wil bouwen voor mijn afstudeerproject voor mijn studie, vandaar dat jullie wel kunnen merken dat ik de materie niet tot in de puntjes beheers.
Mijn eerste prototype die ik heb gemaakt is dus met een DC motor die ~1000RPM haalde, het was een volledig houten constructie en eigenlijk gebaseerd op die van een ventilator. Dus een houten arm met daarop aan beide kanten een verstelbare pinspot welke door middel van motoren bestuurbaar is. *mijn vraagstuk van de armen kwam uit het feit dat ik wou kijken naar de mogelijkheden betreft de vormgeving.
Als ik het goed begrijp brengt het gebruik van armen meer knelpunten dan het gebruik van 1 rechte arm zoals een ventilator deze heeft?
Wat ik wil bereiken met deze installatie is het buigen van licht, ik heb dit zelf nog nooit gezien en ben door mijn prototype hierin erg geïnteresseerd geraakt en wil dit verder uitwerken. Dus vanuit een houten constructie naar een stabielere stalen constructie en kijken wat er mogelijk is. Vandaar dat ik dit topic ben begonnen met de hoop dat mensen met ervaring mij een goede kant op kunnen sturen.
@Tommywhite: Ik zou het geweldig vinden als we samen hierover kunnen sparren en een stevige constructie kunnen bedenken, dan laten we het idee van de armen maar even los lijkt me.
Als bijlage 2 foto's waarin de pinspots in 2 verschillende posities staan, er zijn dus meer mogelijkheden betreft het licht maar de buiging is hierop goed te zien. Hier hing het prototype aan een arm aan het plafond van mijn loods. Ik heb aardig wat tests gedaan met verschillende arm lengtes en standen van het licht om te kijken wat voor effecten dit heeft vooral op visueel gebied.