wombat
Artikelen: 0

Re: Uitzetten van het heelal.

aapopfiets schreef:Hoe dan?  Dan moet je het krommen in een andere dimensie, hoe doe je dat?
Er vanuit gaande dat de ruimte zelf al is gekromd in een andere dimensie (anders kun je namelijk geen heelal met eindige grootte en zonder rand hebben), volstaat het om bijvoorbeeld een héle lange buis rechtdoor in één richting te maken. Als je hem lang genoeg maakt kom je het begin punt weer tegen, je hebt dan een soort hele grote cirkel / donut gemaakt die vanuit jouw perspectief overal recht is. Het zwaartepunt van dat ding ligt niet in de ruimte.
Erg lastig om daar een beeld van te vormen.

Is het zo dat de gezamelijke massa van alle objecten in het heelal de ruimte kromt ?

En als het zo is dat in het geval van de rechte lijn die uiteindelijk weer bij de oorsprong terugkomt, dan moet dat met licht ook zo zijn. waarom is het niet oogverblindend licht in het heelal.

Gr,

Henk
Het eerste wiel was echt niet rond
joeroe

nee want voor ze ver ik van een ander topic heb begrepen,

ligt het middel punt(het punt waar de oerknal was) in het verleden, er is dus op dit moment helemaal geen middelpunt.
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage
wombat

joeroe schreef:nee want voor ze ver ik van een ander topic heb begrepen,  

ligt het middel punt(het punt waar de oerknal was) in het verleden, er is dus op dit moment helemaal geen middelpunt.
Als de meest verre objecten bekeken worden , dan staan ze geschat 12 miljard lichtjaar ver weg. Dat is dus ook het punt waar het 12 miljard jaar geleden begon (denk ik). Dat zou dan misschien het begin of centrum moeten zijn. Alleen zijn deze objecten overal, is het dan gewoon overal begonnen met de big bang.

Het licht is 12 miljard jaar onderweg, kan het dan ook niet zo zijn dat het uit een geheel andere richting komt door de kromming van de ruimte, en door de vele objecten die op hun beurt de ruimte om zich heen krommen.

Op deze manier wordt het nog veel ingewikkelder.

Gr,

Henk
Het eerste wiel was echt niet rond

Terug naar “Ruimtefysica”