Duhh
Artikelen: 0

Re: Nieuwe uitvindingen / theorie

omdat ik wel een paar miljoen op m`n bank wil hebben .... dat werken voor een baas iedere dag in een vies overal een beeetje asbest en anders vuil stof inademen is ook niet alles ....
StrangeQuark

Ondertussen ben ik wel benieuwd geworden naar je theorie, of in ieder geval naar je volgende stap, wat ga je nu doen?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Duhh

zoals gezegd ben ik bezig experimenten op papier te krijgen die reproduceerbaar zijn en dan een apparaat maken die gebruik maakt van het effect/de theorie en ga ik proberen dat te patenteren ook al heb ik niet het geld er een groot patent op te zetten ...

op dit moment blijkt het al een enorme opgave om aan een paar supergeleidende sampels te komen en wat stikstof om de boel te koelen ... weet iemand hier misschien toevallig hoe en of waar ik aan vloeibaar stikstof kan komen ??????
Gieter

DUHH schreef:zoals gezegd ben ik bezig experimenten op papier te krijgen die reproduceerbaar zijn en dan een apparaat maken die gebruik maakt van het effect/de theorie en ga ik proberen dat te patenteren ook al heb ik niet het geld er een groot patent op te zetten ...  

op dit moment blijkt het al een enorme opgave om aan een paar supergeleidende sampels te komen en wat stikstof om de boel te koelen ... weet iemand hier misschien toevallig hoe en of waar ik aan vloeibaar stikstof kan komen ??????
Ik heb ook wel eens wat bedacht en elke keer dacht ik best wel origineel te zijn. Na wat te hebben gesproken met mensen die er meer kennis van hadden bleek dat het allemaal al bestond. Het beste kan je dus eerst checken of het al bestaat.

http://www.uspto.gov/

http://www.octrooicentrum.nl/

Of eens te gaan praten met mensen die er verstand van hebben.

Verder, heb je geen geld om dingen vast te leggen dan kan je dat doen bij een notaris. Dat zorgt ervoor dat jij kan aantonen dat je het bedacht hebt en dat je de eerste bent als dat zo mocht zijn. Het kost nog geen 100 euro.

Publiceren kan ook dat is meestal gratis en dan heb je een artikel op je naam staan en dat pakken ze je nooit meer af.

Nadeel van een octrooi of patent aanvragen is dat het na een bepaalde tijd (meestal 5 jaar) iedereen het kan en mag gebruiken en dan ben je ook alles kwijt.

Dan stikstof, dat kan je vrij makkelijk kopen. Kijk maar in je telefoonboek of op internet.

http://www.airliquide.nl/nl/business/produ...rogen/index.asp

:roll:
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.
StrangeQuark

Stikstof is wel goed te regelen, maar voor de hoge temperatuur supergeleiders, zoals cupraten (de meest gebruikten) zijn volgens mij vrij duur.

http://www.futurescience.com/sc.html

Hier vind je iemand die een kleine kit verkoopt die goed betaalbaar is, maar ik weet absoluut niet wat voor formaat supergeleider je nodig hebt.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
klazon
Pluimdrager

Nadeel van een octrooi of patent aanvragen is dat het na een bepaalde tijd (meestal 5 jaar) iedereen het kan en mag gebruiken en dan ben je ook alles kwijt.
Volgens mij is dit de termijn waarbinnen je een octrooi effectief moet maken, d.w.z. je moet binnen een bepaalde tijd de geoctrooieerde apparaten op de markt brengen.

Loopt dit eenmaal, dan is het octrooi 15 jaar geldig, en die termijn kan met nog eens 15 jaar worden verlengd. Je kunt er dus als enige producent 30 jaar lang de vruchten van plukken.

Makkelijker is om het octrooirecht te verkopen, maar dat zal in het algemeen minder opbrengen.
Assassinator

als iets wereldschokken is, is geld niet van belang :P ik zou het (zoals al vaker is gezegt) het met onafhankelijke experts (proffesoren enzo) er goed over hebben en probeer het te publiceren in een wetenschappelijk magazine (ik denk dat in eth begin Nature of Science wat hoog gegrepen is, maar als het echt wereldschokken is komt het er daar ook wel in :roll: )
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Duhh

Als het wereld schokkend is of niet, mijn portomonee blijft voor mij altijd belangrijk !!! Wat dat betreft heb ik helemaal niets met de rest van de wereld te maken !! Zo simpel is dat .,....... ik ga nog liever dood met het idee in m`n hoofd dan dat anderen ervan genieten zonder dat ik d=er de vruchten van pluk ... maar goed, dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling !!

Ik denk trouwens echt niet dat het al bestaat .... anders had iedereen het wel gehad .... gratis onbeperkt stroom zal niemand nee tegen zeggen ....

ovirgens lijken de mensen van het disclosure projekt het er wel over te hebben maar die mensen heel veel nix..... ik ben dat niet van plan maar wil dus wel de credits ...

maar goed er is eerst nog wat werk te doen en dat gaat niet van vandaag op morgen ... ik ga kits bestellen met supergeleidende sampels en stikstof regelen zodat ik verder kan geschikte proeven op te stellen ... en zo de theorie verder uit te werken ...

zou dat air liquide ook gewoon aan de partuculier leveren ???? er staan nergens prijzen op de site :roll:
Assassinator

Als het wereld schokkend is of niet, mijn portomonee blijft voor mij altijd belangrijk
tis jmmr dat die kapitalistische insteek nog steeds overheerst, maar ik wens je suc6.

doe idd erg veel proeven en probeer vooral goede resulaten te herhalen, dat is het belangrijkst.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
StrangeQuark

Als het wereld schokkend is of niet, mijn portomonee blijft voor mij altijd belangrijk
tis jmmr dat die kapitalistische insteek nog steeds overheerst, maar ik wens je suc6.

doe idd erg veel proeven en probeer vooral goede resulaten te herhalen, dat is het belangrijkst.
Dat is natuurlijk makkelijker gezegd van een standpunt dat je genoeg hebt, dan als je geen cent te makken hebt.
Ik denk trouwens echt niet dat het al bestaat .... anders had iedereen het wel gehad .... gratis onbeperkt stroom zal niemand nee tegen zeggen ....
Daar is natuurlijk een reden voor. Ik moet je wel zeggen dat als ik denk dat ik iets revolutionairs heb bedacht ik dat eerst zou controleren, ik heb niet de illusie dat ik iets heb bedacht wat wetenschappers al 400 jaar lang aan het proberen zijn. Als het zo makkelijk is dan ga ik ervan uit dat ik een rekenfoutje heb gemaakt. Dus alsjeblieft voordat je heel veel geld gaat spenderen hieraan, laat het aan iemand zien.
klazon
Pluimdrager

Wat dat betreft heb ik helemaal niets met de rest van de wereld te maken !! Zo simpel is dat .,....... ik ga nog liever dood met het idee in m`n hoofd dan dat anderen ervan genieten zonder dat ik d=er de vruchten van pluk ...
Als je zo'n asociale egoïst bent dan vergaat mij de lust om je verder te helpen.
Duhh

sorry klazo maar als jij in mijn financieéle situatie zou zitten zou je er waarschijnlijk het zelfde over denken .. ovirigens zijn mijn wereld beelden niet al te goed .. en die zijn puur gevormd door ervaringen ..

Maar goed nu weer on topic !!
Als het zo makkelijk is dan ga ik ervan uit dat ik een rekenfoutje heb gemaakt.
Tjah, dat is natuurlijk wel zo maar misschien is de oplossing voor het probleem wel helemaal niet zo moeilijk maar heb je er gewoon een geest voor nodig die ziek genoeg is om er op te komen, en een geest die niet al is verpest door te veel opleiding met de theorieén zoals die nu geaccepteerd zijn .... bij veel hoger opgeleide mensen gaan dit soort controversele theorieén er zo ie zo al helemaal niet in, puur omdat zij altijd hebben geleerd dat het niet kan ...

voorbeeldje: Tesla zij dat het kon maar werd voor gek verklaard dus is hij er maar vanaf gestapt .... maar nu word hij gezien als 1 van de slimste ooit ... toch beweerde hij ooit dat het simpel was en mogelijk was ......
PNCO

Tesla is in mijn ogen tegengewerkt.. toen bleek dat hij geen geld wilde vragen voor zijn geleverde energie, is zijn megabouwproject stilgelegd en kon Edison zijn inefficiënte energie verkopen

(Voor bron: zoek op googlevideo naar Tesla..)
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.
Ger

Onlangs had Mythbusters (op Discovery) een aflevering over "gratis onbeperkte energie". Het kwam er op neer dat elk van de methodes die genoemd worden niet werken, en zelfs inefficiënter zijn dan bestaande methodes. Is ook heel simpel, rekening houdende met de wet van behoud van energie. De energie moet ergens vandaan komen.

Ik zou het dan ook maar bij de notaris vastleggen dat je je idee hebt en er mee naar deskundigen stappen. Want ik ben bang dat je idee toch niet zal werken, helaas.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
tobo

Het leveren van gratis energie lijkt me heel aardig maar onmogelijk; je zult toch een infrastructuur moeten hebben voor die levering? Wie zal er miljoenen over hebben om op je bankboekje te zetten zonder dat dat bedrijf of wie dan ook, een kans ziet om dat terug te verdienen?

Wat het octrooi betreft. Ik heb er zelf enige ervaring mee. Het beschrijven van een vinding is echter zo gecompliceerd dat je zeker een professioneel buro in de arm moet nemen. Wat ik me nog herinner is dat er precies aangegeven moet worden wat de vinding is, wat is er nieuw aan? Daarvoor moet uitvoerig onderzocht worden wat erover bekend is en de "vinding" zelf mag nooit eerder gepubliceerd zijn (ook niet op een openbaar forum!!). Zelfs als je hier op het forum zou beschrijven wat je vinding is, dan snij je jezelf al in de vingers. Je ontkomt er niet aan om alle vakliteratuur uitvoerig te bestuderen!

Een auteursrecht beschermt overigens niet tegen gebruik door anderen. Stel dat je in Nature of Science een methode beschrijft dan kan iedereen daar gebruik van maken; de enige credits die je krijgt is dat ze je naam noemen als ze naar je artikel refereren.

Terug naar “Rechtswetenschappen”