Ik heb ook wel eens wat bedacht en elke keer dacht ik best wel origineel te zijn. Na wat te hebben gesproken met mensen die er meer kennis van hadden bleek dat het allemaal al bestond. Het beste kan je dus eerst checken of het al bestaat.DUHH schreef:zoals gezegd ben ik bezig experimenten op papier te krijgen die reproduceerbaar zijn en dan een apparaat maken die gebruik maakt van het effect/de theorie en ga ik proberen dat te patenteren ook al heb ik niet het geld er een groot patent op te zetten ...
op dit moment blijkt het al een enorme opgave om aan een paar supergeleidende sampels te komen en wat stikstof om de boel te koelen ... weet iemand hier misschien toevallig hoe en of waar ik aan vloeibaar stikstof kan komen ??????
Volgens mij is dit de termijn waarbinnen je een octrooi effectief moet maken, d.w.z. je moet binnen een bepaalde tijd de geoctrooieerde apparaten op de markt brengen.Nadeel van een octrooi of patent aanvragen is dat het na een bepaalde tijd (meestal 5 jaar) iedereen het kan en mag gebruiken en dan ben je ook alles kwijt.
tis jmmr dat die kapitalistische insteek nog steeds overheerst, maar ik wens je suc6.Als het wereld schokkend is of niet, mijn portomonee blijft voor mij altijd belangrijk
Dat is natuurlijk makkelijker gezegd van een standpunt dat je genoeg hebt, dan als je geen cent te makken hebt.tis jmmr dat die kapitalistische insteek nog steeds overheerst, maar ik wens je suc6.Als het wereld schokkend is of niet, mijn portomonee blijft voor mij altijd belangrijk
doe idd erg veel proeven en probeer vooral goede resulaten te herhalen, dat is het belangrijkst.
Daar is natuurlijk een reden voor. Ik moet je wel zeggen dat als ik denk dat ik iets revolutionairs heb bedacht ik dat eerst zou controleren, ik heb niet de illusie dat ik iets heb bedacht wat wetenschappers al 400 jaar lang aan het proberen zijn. Als het zo makkelijk is dan ga ik ervan uit dat ik een rekenfoutje heb gemaakt. Dus alsjeblieft voordat je heel veel geld gaat spenderen hieraan, laat het aan iemand zien.Ik denk trouwens echt niet dat het al bestaat .... anders had iedereen het wel gehad .... gratis onbeperkt stroom zal niemand nee tegen zeggen ....
Als je zo'n asociale egoïst bent dan vergaat mij de lust om je verder te helpen.Wat dat betreft heb ik helemaal niets met de rest van de wereld te maken !! Zo simpel is dat .,....... ik ga nog liever dood met het idee in m`n hoofd dan dat anderen ervan genieten zonder dat ik d=er de vruchten van pluk ...
Tjah, dat is natuurlijk wel zo maar misschien is de oplossing voor het probleem wel helemaal niet zo moeilijk maar heb je er gewoon een geest voor nodig die ziek genoeg is om er op te komen, en een geest die niet al is verpest door te veel opleiding met de theorieén zoals die nu geaccepteerd zijn .... bij veel hoger opgeleide mensen gaan dit soort controversele theorieén er zo ie zo al helemaal niet in, puur omdat zij altijd hebben geleerd dat het niet kan ...Als het zo makkelijk is dan ga ik ervan uit dat ik een rekenfoutje heb gemaakt.