wombat
Artikelen: 0

Re: legaliseren drugs

gewoon schreef:Yep, en al die kerels die aan het flippen zijn en vooral degenen die aan het zware spul zitten hun controle verliezen en gaan moorden ed...

Vergeet het man...ik heb al gezien waartoe een junkie instaat is...
Als junks hun "spul"krijgen hoeven ze niet meer op het dievenpad.
Het eerste wiel was echt niet rond
Louise

Harddrugs moeten verboden blijven. De gezondheidklachten die hiermee gepaard gaan leveren een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid van mensen.
Dit ernaast:
heroine veroorzaakt geen orgaan en weefselbeschadigingen.  

Wat heroinejunks tot zo'n verschrikkelijke last maakt is de verslaving en het feit dat heroine illigaal is.  

Hierdoor zijn de drugs onnodig duur en worden de junks onnodig de criminaliteit in geduwd om hun drugs te bekostigen.
Wat zou het percentage mensen zijn die meer zouden gaan gebruiken, als het legaal was. Ik denk eerder, mensen die hardrugs willen gebruiken gebruiken het toch. Geen enkele wet houdt dat tegen. Je kunt wel het hoofd in het zand steken en denken dat een verbod wat oplost. Doch het is allemaal toch makkelijk te krijgen? Het lijkt eerder veel meer op vrij spel Wat gebeurt er concreet met een verbod op harddrugs, wat zouden resultaten zijn die meer positief zijn dan vrij geven. Het is toch water naar de zee dragen..Coke, speed etc, is net zo makelijk te krijgen dan een bezorgpizza en verder wordt het je ook heel makkelijk aangeboden in het uitgaansleven bv alleen al. Het is absurt om te denken dat hier een grote mate van controle op is. Verbieden levert ook een onaanvaardbaar risico op...Er hangt nog steeds zo'n taboe omheen...
gewoon

wombat schreef:
gewoon schreef:Yep, en al die kerels die aan het flippen zijn en vooral degenen die aan het zware spul zitten hun controle verliezen en gaan moorden ed...

Vergeet het man...ik heb al gezien waartoe een junkie instaat is...
Als junks hun "spul"krijgen hoeven ze niet meer op het dievenpad.
Levenslange opsluiting...probleem opgelost...overbevolking in den bak...afmaken...dit past in mijn plaatje van decimineren...

Terug naar “Rechtswetenschappen”