zeveraar
Artikelen: 0

Re: Iridium flits gezien

virtus schreef:Dat zou best wel eens kunnen.. Vaak zijn sattelieten erg klein en zie je ze niet zo snel met het blote oog (weet je hoeveel sattelieten je dan s'nachts zou kunne zien?). ISS lijkt mij je beste optie.

En ik ben wel benieuwd naar het 'bewijsmateriaal' van die idioot die over UFO's begon. Wat is volgens jou bewijzen dan? Als je een plaatje van een iets wat op een schotel lijkt ziet dan vliegt ie en zitten er aliens in?
Als je goed kijkt en als het heel donker is in de buurt zie je tamelijk goed satelieten.

Begin er niet aan please, Het is onbegonnen werk, iemand die steenvast (lees: gebrainwashed) overtuigd is van UFO's zal dat nooit meer loslaten. Ik zit al ongeveer een maand op een forum met allemaal zulke mensen en achter een tijdje neem je het ze niet meer kwalijk, UFO's zijn maar een heeeel klein stukje van de rommel die op internet staat.

site: www.niburu.nl
Nils Bohr - "Who isn't shocked by the kwantum meganics, hasn't understood it..."
virtus

Ja net als paralelle universums en dat soort onzin :shock:
noortje

er zijn inderdaad veel meer satellieten te zien dan je denkt. in een gebied dat niet al te vervuild is zie je er per nacht toch wel een 10tal minstens.

ze vallen alleen niet echt op: je moet er echt naar de sterren aan het kijken zijn wil je er zien.

Er zijn ook satellieten die in formaties overkomen :shock: best wel leuk
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
jcmoes

Anglewings schreef:Wat denk je dat het is een vligende schotel/ufo

lijkt me onwaarschijnllijk maar het zou kunnen.

Ik geloof er wel in en ik heb genoeg bewijs dat er zoiets als een vliegende schotel bestaat kijk maar naar de egyptische muurgeschriften.

daar komen allemaal van die rare dingen in voor.

En ik zie ook vaak vage dingen in de lucht die ik niet kan beschrijven :shock:   ;)
Geachte "Anglewings",

Jij verkondigde "bewijs" te hebben dat er vliegende schotels bestaan?

Er van uitgaande dat de omschrijving "vliegende schotel" erg breed kan worden opgevat.

Je mag me geloven dat ik zeer open sta voor andermans beleving en beweringen.

Daarom wil ik je ook vragen waaruit die "bewijzen" bestaan, kun je daar heel specifiek over zijn of anderzins aan dit forum overleggen?

Of anders beschrijven hoe je ten aanzien van welke beleving, je dit als "bewijs" ziet?

Met alle respect,

JC Moes Lelystad
Anonymous

Beste forummers,

Toen ik vanavond even naar boven keek schrok ik gewoon van een fel lichtpunt, een stuk feller dan de felste planeet die je soms aan de avondhemel ziet. Toen ik 2 seconden had gekeken werd hij ineens minder fel in binnen 3 seconden was die zo fel als een gewone ster en nog een paar tellen later kon je hem niet eens meer zien!

Dit was om 18.27, boven het zuiden.

Wie weet wat zou kunnen zijn :shock:
saskia

reflectie op een weerballon of zo???
Elmo

Een vliegtuig dat met zijn landingslichten toevallig even jouw kant op scheen?
Never underestimate the predictability of stupidity...
Luke

Als het bewoog is het gewoon een UFO
Gamer

Ja maar da's alles wat vliegt en je niet weet wat het is :shock:
noortje

iridium flare

of meer wat ik denk aan de beschrijving:

satteliet die even helderder werd....
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Anonymous

Het bewoon niet.

Hoe kan een sateliet even fel licht gaan geven dan?
noortje

een satelliet kan vrij helder worden bv ISS.

zij kunnen ook even toenemen in helderheid en dan weer verminderen om dan te verdwijnen

als het niet bewoog, het een een iridium flare zijn geweest. Er bestaan site waarop je kan nakijken of er toen een iridium flare zichtbaar was (even op google zoeken)
Anonymous

Nagenoeg zeker een Iridium flits, in het engels een iridium flare.

De iridium satellieten hebben grote zonnepanelen. Deze weerkaatsten zonlicht en veroorzaken zo de Iridium flits, die op aarde zichtbaar is. De flitsen vinden plaats rond zonsopgang en zonsondergang, tot ongeveer 2 uren ervoor, resp. erna.

De helderheid kan gaan tot magnitude -8, da's enkele klassen feller dan Venus, Jupiter en de sterren.

De satellieten draaien vrij traag om hun as, de exacte positie van de satelliet en zijn panelen is bekend. Daarom bestaan inderdaad sites waar je kan nagaan wanneer er zo een flitsen zijn op jouw locatie (sterrenkundige coördinaten invoeren), of er onlangs zijn geweest e.d.

Website : http://www.heavens-above.com/
Ruben Kwast

Zojuist zag ik een soort flits boven het sterrenbeeld maagd. Het licht was veel veller dan bijv. jupiter of vega, ik denk zo rond de -2. Het duurde een paar seconden, daarna was er niks meer te zien.

Mijn vraag: Wat was dit????
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
Ruben Kwast

Heb even een plaatje gemaakt met een geschatte positie, aangeduid door het rode rondje.

Afbeelding
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Terug naar “Sterrenkijken”