In het algemeen zijn opmerkingen als "kennelijk nog nooit ****** meegemaakt" niet verstandig
Man en paard noemen.
Ik heb even gezocht op de woorden "kennelijk" en "meegemaakt", maar ik heb geen treffers gevonden op deze pagina's.
Er zijn parallelen tussen moderator en politieagent. Forum als maatschappij, forumregels als wetten.
Dit is, vind ik, een denkfout. Je gooit hier 2 dingen door elkaar, wetten en wethandhavers.
Ik heb niets tegen regels en wetten, en zelfs niet tegen wethandhavers op zich, maar wel tegen de cultuur die bij dat soort wethandhavers heerst.
Voorbeeld: Een democratie heeft een parlement. Moet ik daarom parlementariers beminnen? Mag ik een hekel hebben aan het "haags cultuurtje"? Ben ik daarom tegen de democratie?
Ik heb alleen goede ervaringen met de politie (als instituut).
Ik had een paar jaar geleden nog een agent als buurman; een goede kennis woont naast een soldaat en van een andere kennis is de broers agent, en van nog een andere kennis is de broer marinier. Ik heb een tijdje op kamers gezeten bij een ex-militair. En al die figuren hebben iets gemeenschappelijks waardoor ik ze liever op afstand houd.
Ook zeg je dat je het niet prettig vind dat mensen je met de achternaam aanspreken. Ik kan je verzekeren dat bij communicatietrainingen verteld wordt dat je, als je van mensen een achternaam weet, je ze moet aanspreken met "mijnheer of mevrouw *naam*".
Inderdaad, zo hoort het ook. Hier zou het ook niet passen je niet met achternaam aan te spreken.
Het essentiele verschil is dat je in dit geval je al bekend hebt gemaakt of voorgesteld (via b.v. een brief of via een bedrijf). Hier ben je onder collega's of zakenpartners. Een politieagent is geen collega of zakenpartner en ook geen gelijke. Je hebt je niet vrijwillig aan hem voorgesteld. In tegendeel, je bent van zijn aanwezigheid helemaal niet gediend. Hij jat je naam uit je rijbewijs en zet dat ongevraagd in.
Het zijn mensen die graag orders opgedragen krijgen. Niet zelf hoeven denken, maar graag orders opvolgen. Dat doet me altijd sterk denken aan zaken die zich zo'n 60 jaar geleden hebben afgespeeld.
Dit heeft daar niets mee te maken.
Kan best zijn, maar toch doet het me daar altijd sterk aan denken.
Een beetje meer respect voor de politie en defensie kan dus geen kwaad.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, maar waarom ik speciaal respect zou moeten hebben voor een soldaat begrijp ik niet.
Respect voor politie? Wat vind je van wederzijds respect.
Vergeef me als ik het mis heb, maar ik denk toch dat jij anders tegen de zaken aankijkt dan het gros van de mensen.
Je zou je wel eens kunnen vergissen.