Moderator: R_Bena
Jawel hoor, iedere mening is welkom. Als je meer dan 10 gebruikers hebt wordt de kans ook erg groot dat er altijd minstens 1 tussen zit die iets graag anders zou zien, en daar is niets mis mee.WSF zal het wellicht niet graag horen maar wat mij betreft kan dat aparte huiswerkforum opgeheven worden. Ik zie er absoluut de zin niet van in.
Tsjonge, dat klinkt alsof het huiswerkforum in feite bedoeld is voor topics die van onvoldoende niveau zijn voor de echte forums....Dit forum is ooit in het leven geroepen omdat er teveel vragen van het niveau van de middelbare school in de vakspecifieke fora kwamen. Daardoor bleek de aantrekkingskracht van die fora af te nemen op studenten van dat vakgebied: als je iedere dag weer tig topics over kwadraten heb je niet het idee dat je in dat forum ook met hogere wiskunde terecht komt.
"Onvoldoende" lijkt me niet een juiste woordkeus. De beste wiskundige heeft ook ooit moeten leren optellen . Hoe dan ook: het op 1 hoop gooien van uiteenlopende niveaus kan tot problemen leiden, en dat proberen we zoveel mogelijk te beperken.Tsjonge, dat klinkt alsof het huiswerkforum in feite bedoeld is voor topics die van onvoldoende niveau zijn voor de echte forums....
Tsjonge, dat klinkt alsof het huiswerkforum in feite bedoeld is voor topics die van onvoldoende niveau zijn voor de echte forums....
"Huiswerk is het gedeelte van de studie dat scholieren en studenten thuis moeten uitvoeren of op school, buiten de contacturen met de docent"
Een topic is echter nooit volledig afgewerkt. Het ene antwoord kan een nieuwe vraag opwekken.Wat is het voordeel van een dergelijke oplossing? Overigens is het op bepaalde (andere) fora gebruik om "afgewerkte" topics op slot te zetten. Persoonlijk zie ik daar -in ons geval- de meerwaarde niet van in, maar misschien zien anderen dat anders?
Maar dat is toch (ook) een argument om het topic niet op slot te zetten, waarvan ik zelf ook al aangeef dat het mij in het geval van WSF het handigst lijkt?Een topic is echter nooit volledig afgewerkt. Het ene antwoord kan een nieuwe vraag opwekken.
Inderdaad. :eusa_whistle:Maar dat is toch (ook) een argument om het topic niet op slot te zetten, waarvan ik zelf ook al aangeef dat het mij in het geval van WSF het handigst lijkt?
Misschien is een waarschuwing plaatsen in de zin van:Maar dat is toch (ook) een argument om het topic niet op slot te zetten, waarvan ik zelf ook al aangeef dat het mij in het geval van WSF het handigst lijkt?
Dit zou ik juist NIET doen, het enige gevolg hiervan is dat je nog meer "mol-sommetjes" krijgt in de verkeerde topics. Persoonlijk zou ik dan wel eerder reageren op een post van enkele maanden/jaren oud als deze gaat over meer algemene zaken, zoals deze in de specifieke wiskunde/scheikunde/fysica fora staan. Op die manier krijg je geen 10 topics over dezelfde theorie. Voor huiswerk lijkt het me wel nuttig om steeds een nieuw topic te starten.317070 schreef:Misschien is een waarschuwing plaatsen in de zin van:
"Dit topic is het laatst beantwoord 3 maanden geleden. De oorspronkelijke posters zijn waarschijnlijk al lang vergeten in welke context ze een bericht plaatsten. Misschien start je beter een nieuw topic?"
Die criteria zijn net zo grijs-gebiedgevoelig als wat we momenteel pogen te handhaven.Samenvattend: het huiswerkforum moet 1. duidelijk een standaardprobleem zijn dat in opleidingsverband dient opgelost te worden, maar 2. van dusdanige maximale moeilijkheidsgraad zijn dat het probleem door een voldoende aantal mensen oplosbaar is. Zoniet, mag het voor mijn part binnen de topics vallen.