Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Ger
Artikelen: 0

Re: StemWijzer suggestief en onbetrouwbaar

Nu heb je de 'stembeter' gedaan. Anyway, mijn uitslag van de 'stembeter':
Ik dacht: laat ik die ook eens doen, maar toen zag ik dat het van Geen Stijl was. En ik vind die gasten toch wel zó triest.....

Het enige wat ze kunnen doen is populistisch schreeuwen dat alles en iedereen behalve zijzelf k*t is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
DePurpereWolf

Geenstijl hebben het voor mij ook allang verknalt, verrekte telegraaf pubers.
Assassinator

had je hun stukje over de pedopartij eens moeten zien.....dat was pas walgelijk, hoe ze die gozer ervan totaal belachelijk maken, bah. ook al is het een pedo, zo ga je niet met mensen om.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Marconius

Geenstijl hebben het voor mij ook allang verknalt, verrekte telegraaf pubers.

Telegraaf heeft maar 40% aandel. Geen meerderheid dus.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell
Wouter_Masselink

Er is nog een alternatief voor stemwijzer. kieskompas is minder zwart wit en geeft naar mijn mening een betrouwbaarder resultaat.

Ik kom ook hier uit op de SP, dat dan weer wel.
"Meep meep meep." Beaker
WendyTje

Wouter_Masselink schreef:Er is nog een alternatief voor stemwijzer. kieskompas is minder zwart wit en geeft naar mijn mening een betrouwbaarder resultaat.

Ik kom ook hier uit op de SP, dat dan weer wel.
Hmmm nou die kieskompas doet ook niet wat ik wil, ik weet zeker dat ik het 99% NIET eens ben met wat de christenunie van dit land wil maken, en toch scoort die bizar hoog...
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one
Ger

Ik heb die kieskompas ook ingevuld, en die sluit iig beter aan bij mijn verwachtingen. Dicht bij CDA, ver weg van GL en SP. En ook ver weg van SGP. Gelukkig maar :)
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Wouter_Masselink

Hmmm nou die kieskompas doet ook niet wat ik wil, ik weet zeker dat ik het 99% NIET eens ben met wat de christenunie van dit land wil maken, en toch scoort die bizar hoog...
Misschien is jou beeld van de CU een beetje vertekend, het zal namelijk niet voor niets zijn dat deze zo bizar hoog scoort.

Niet stemmen op een partij omdat hun geloofsovertuiging niet met die van jou overeenkomt is te snappen, echter niet op ene partij stemmen ondanks dat ze jou mening goed uitdragen is een ander verhaal. (strategisch stemmen daargelaten, dat zou ook afgeschaft moeten worden)
"Meep meep meep." Beaker
Rogier

ik weet zeker dat ik het 99% NIET eens ben met wat de christenunie van dit land wil maken,
Weet je het zeker? Ik moet ook niks hebben van al die christelijke troep, maar ook al is hun motivering misschien anders, met heel veel punten van ze ben ik het eigenlijk best eens.

Het prettige aan de CU vind ik dat ze een beetje rechts zijn op sociaal/economisch gebied, dus niet "criminelen knuffelen" en dat soort fratsen, maar wel voor milieu en dierenwelzijn opkomen, wat voor andere partijen (in ieder geval de PvdA en alles rechts daarvan) totaal geen issue is.

Het enige gebied waarop ik het niet met de CU eens ben is religieus onderwijs, want dat mag wat mij betreft per direct afgeschaft worden en scholen openbaar gemaakt, maar verder vind ik ze wel in orde. Rouwvoet is trouwens ook een prima politicus, christelijk of niet, ik heb 100x meer vertrouwen in hem dan zo'n gluiperd als Bos of die zeurende Halsema.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Ger

Eens met Rogier. Al vind ik dat religieus onderwijs best mag blijven bestaan. Voor gelovigen biedt dat voor hun kinderen toch een goed kader.
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Assassinator

dat vind ik dus totaal niet, omdat je kinderen negatief beinvloed. dus er moet zo objectief mogelijk onderwijs komen, daar hoort religeus onderwijs zeker niet in thuis. zo belemmer je kinderen om écht eigen keuzes te maken alleen omdat de ouders dat willen terwijl het 100% om het kind gaat en niet om de ouders. verder vind ik het inderdaad wel vreemd dat GL het minder over het milieu heeft dan CU terwijl GL GROENlinks betekent. trouwens, die kieskompas vraagt ook naar de betrouwbaarheid van politici, ja like i care! het gaat om de punten zelf, niet hoe die gebracht hebben, daar moet je keihard doorheen prikken. de gedachten van de politici maken het land, niet hoe ze overkomen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Ger

dat vind ik dus totaal niet, omdat je kinderen negatief beinvloed. dus er moet zo objectief mogelijk onderwijs komen, daar hoort religeus onderwijs zeker niet in thuis. zo belemmer je kinderen om écht eigen keuzes te maken alleen omdat de ouders dat willen terwijl het 100% om het kind gaat en niet om de ouders.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb katholieke ouders, ben naar een Rooms-Katholieke school geweest, maar heb er uiteindelijk zelf voor gekozen om niet gelovig te zijn. Bovendien, de kinderen worden beïnvloed door hun ouders en omgeving. Als ouders hun kinderen katholiek/protestants/joods/islamitisch/boeddhistisch/atheïstisch willen opvoeden, dan moeten ze dat gewoon doen. Het is juist verkeerd als een kind van de ouders A te horen krijgt, en van de leraar B. Dan raakt het kind verward, lijkt mij.

PS: Hoofdletters gebruiken, please! Je maakt het me er zoveel makkelijker mee! Tnx!
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Hoogvlieger

Ik was ook verbaasd dat de Christenunie op de kieskompas site bij mij als hoogste scoort, ondanks dat ik mij helemaal niet kan vinden in dat religieuze gezever eromheen. Ik was van plan om op Groenlinks of de Partij voor de Dieren te stemmen om hun standpunten over de bio-industrie, maar ik ben het volstrekt met hen oneens over de meeste andere thema's, zoals kernenergie. Echter ik zie bij de meeste partijen helemaal niets over dierenwelzijn terug en ik vind dat zo belangrijk dat ik alsnog misschien wel op de Partij voor de Dieren ga stemmen.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.
WendyTje

WendyTje schreef:ik weet zeker dat ik het 99% NIET eens ben met wat de christenunie van dit land wil maken,
Weet je het zeker? Ik moet ook niks hebben van al die christelijke troep, maar ook al is hun motivering misschien anders, met heel veel punten van ze ben ik het eigenlijk best eens.
tja met een aantal standpunten wel, maar ook met ontzettend veel standpunten en ideen absoluut niet, wat bij mij dan weer zwaarder weegt. Natuurlijk zijn dat vooral de dingen die niet in de test staan. Dat vind ik zoiezo het moeilijke van dit soort dingen, ik ben vooral van: niet die en niet die en vooral niet die, maar dan blijft er weinig over waar ik me wel in kan vinden, of waarvan ik vind dat de goede standpunten zeker opwegen, en dan zouden die ook nog eens realistisch/ haalbaar etc moeten zijn. lastig.
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one
Ger

Ik ben ook voor een juiste benadering en behandeling van dieren, maar de partij voor de dieren slaat enorm door vindt ik. Ik bedoel, er is al een wet die dierenmishandeling verbiedt. Moeten we dat dan ook nog op gaan nemen in de grondwet? Ik denk dat we wel belangrijker zaken aan ons hoofd hebben eigenlijk.
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ

Terug naar “Politicologie en Economie”