En bovenaan de pagina verscheen de advertentie voor Airnergy: 'Natuurlijk verrijkte zuurstof voor meer energie en nog wat blabla'
*schudt hoofd*
Moderator: Rhiannon
Niet alles mag hoor. Daarvoor is de Reclame Code Comissie in het leven geroepen.Waarom mogen dat soort kreten?
Dat wordt verderop nauwkeuriger gespecificeerd:[er is bepaald dat reclame] niet in strijd met de waarheid mag zijn (p. 4)
Bovendien mag iedere particulier gratis een online klacht indienen Daarbij moet wel worden aangeven tegen welk artikel de betreffende reclame ingaat.Uit "De Nederlandse Reclame Code (NRC)", artikel A. Algemeen:
Bron: brochure Reclame Code Commissie (pdf, 567 kB), pagina 14-15
- A.1: Reclame dient in overeenstemming te zijn met (...) de waarheid
- A.7: Reclame mag niet misleiden, met name niet omtrent (...) de prijs, de inhoud, de herkomst, de samenstelling, de eigenschappen of de doelmatigheid van de aangeboden producten. (...)
- A.8: In reclame gebruikte getuigschriften, attesten of verklaringen van deskundigen dienen op de waarheid te berusten en in overeenstemming te zijn met recent aanvaarde wetenschappelijke inzichten
- A.9: In reclame, bestemd voor het grote publiek, behoren wetenschappelijke termen, statistieken en aanhalingen met grote omzichtigheid te worden gebruikt, teneinde begripsverwarring te voorkomen. (...) Het bezigen van vaktermen, beschrijvingen, afbeeldingen of beelden, die er kennelijk op gericht zijn om op quasi-wetenschappelijke of misleidende wijzie het bestaan van niet aanwezige hoedanigheden van producten te suggereren, behoort achterwege te blijven.
maar natuurlijk is het welBevat alleen natuurlijke producten.
Er komen een hoop giftige stoffen in de natuur voor.
Nee dat begrijp je verkeer Dalton, kun je nagaan HOE geweldig dat product wel niet is!! zelfs in de wijde omtrek wordt alles opeens blinkend schoon, briljant glimmend en kras- en streepvrij!!Dalton schreef:Nog een voorbeeld van misleiding:
Schoonmaak reclames waarin twee beelden over elkaar heen gemonteerd zijn.
1 beeld met een nieuwproduct vers van de lopende band zonder ook maar een enkel krasje.
En een ander beeld dat overdreven vies gemaakt is.
Ze laten dat vieze beeld zien, halen een spons erover en laten vervolgens het schone beeld zien waar de spons geweest is.
Zelfs plekken waar geen schoonmaakmiddel is geweest wordt smetvrij schoon.
Over misleiding gesproken
Het is inderdaad een uitvinding van Vichy:Zeker een stof uitgevonden door de gezichtscreme industrie? (lees als: Hoe zullen we deze stof eens gaan noemen zodat mensen nooit te weten komen wat het echt is)
Edit: kortgezegd smeer je je huid, als je het goedje gebruikt (ik niet, voor degenen die me kennen en al begonnen zijn met grinniken) in met een stof gewonnen uit sojaproteine, een gistextract, een extract uit Chinese paddestoelen en een syntethisch goedje uitgevonden door l'Oreal.Der in LIFTACTIV PRO® enthaltene patentierte Wirkstoffkomplex Fibrocyclamide® wurde in mehrjähriger Grundlagenforschung entwickelt und besteht aus vier Wirkkomponenten, die an unterschiedlichen Stellen des Hautalterungsprozesses ansetzen:
AMINOKIN ist ein aus Sojaprotein gewonnener Botenstoff, der die Fibroblasten stimuliert und so zu einer erhöhten Synthese von Glykan und Kollagen führt.
CYTOVITIN ist ein Hefeextrakt, der die Fibroblasten zu einer erhöhten Synthese von Elastin und Kollagen stimuliert.
FERMISKIN ist ein Extrakt aus Shiitake-Pilzen, der den Abbau von Kollagenfasern vermindert, indem er die Metalloproteinase-Synthese
reguliert.
ER 2974 ist ein synthetischer, von den Laboratoires LORÉAL patentierter Wirkstoff, der den Abbau von Elastinfasern durch Elastase-Hemmung vermindert.
na deze zin was ik pas begonnen met grinniken, eerlijk waar!!(ik niet, voor degenen die me kennen en al begonnen zijn met grinniken)
Mn nichtje bleef eens logeren en die had een hele dure luxe makeup remover mee, en ik vroeg me idd af wat er in zat: aqua en parafine...meer niet. Ze stond me wel heel stom aan te kijken dat ze zich schoon stond te maken met water + een bestanddeel uit kaarsvet, en niks meer of minder, ja, daar betaal je dan wel voor he! (maarja, als t werkt...)Ook altijd erg leuk vind ik, om de ingrediënten te lezen van shampoo's. Die zijn altijd in het Engels en als eerste staat altijd 'Aqua'. En zoals je misschien wel weet zit er van het eerst genoemde ingrediënten het meeste in. Oftewel: je betaald handen vol geld voor voornamelijk water.
Zelfde verhaal ongeveer.Ikzelf schreef:Een beroemde uitspraak over wiskunde is: 'er zijn drie soort leugens; leugens om eigen bestwil, grove leugens en statistieken. Veel wiskundigen kun smakelijk lachen om deze uitspraak, vooral omdat hij soms angstvallig waar is. We kijken eens naar de volgende uitspraak:
"Gemeente belangen heeft 22.6% verloren, ze zijn van 6 naar 0 zetels gegaan."
De meeste mensen slikken deze uitspraak zo. Ik niet, ik studeer wiskunde en ik kan me dood ergeren aan zoiets. Als een partij alle zetels verliest dan verliezen ze 100%. Een correcte zin zou zijn geweest:
"Gemeente belangen heeft 22.6% van alle beschikbare zetels verloren."
Wiskundig gezien klopt deze (en volgens mijn spellingchecker ook).
Deze fout kwam eigenlijk door heel het programma terug, procenten (verhoudingen) werden constant door elkaar gehaald met zetels (absolute waarden). Erg jammer, je krijgt zo een veel minder goed inzicht in hoeveel elke partij nu heeft verloren of juist gewonnen. De SP heeft niet 10% meer zetels, ze zijn gewoon 200% gegroeid. Goeie zaak natuurlijk, dat dan weer wel...