Anonymous
Artikelen: 0

Re: Wie is er voor militair ingrijpen in Irak?

Onder culturen in de hierbovengenoemde stuk bedoel ik onder andere anthrax/miltvuur en botuliniumtoxide.
Anonymous

Irak heeft een foute, wrede, onderdrukkende dictator gehad. Dat wil nog niet zeggen dat het land van 'vrijheid' de VS de beste is.

Tijdens de Burgeroorlog in de 19e eeuw tussen de noordelijk staten en de zuidelijke Staten werd er heel wat gevochten. Het noorden heeft gewonnen dankzij de slaven. Het noorden beloofde afschaffing van de slavernij als het noorden zou winnen (deze slaven zaten in het zuiden.)

Rozegeur en maneschijn voor de Afro-Amerikanen (Amerikanen uit de VS noemt deze 'black': ooit een zwart mens gezien?) Nee tot het einde van de jaren zestig werden zij in het zouden volop gesdiscrimineerd. 'Whites Only' en ze kregen de slechtste plekken in de bus toegewezen. wat verschilt 'Whites Only' van 'Verboden voor Joden'?
Hallo1979

Het verschil is dat de zwarten 'slechts' onderdrukt werden. De Joden werden structureel uitgeroeid!!!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)
Anonymous

Slechts onderdruk? Noem je dat discrimeren onderdrukken? Het verbieden van een volk of ras om iets te doen in dit geval bepaalde gebieden te betreden is het verbieden van een volk of ras om een bepaald gebied te betreden. Simpel toch ??????. Daar had ik het alleen over en niet over de gruweldaden van Joden uitroeien of de terreurorganisatie (angst aanjagen om eigen belangen te behartigen) Ku Klux Klan.
Anonymous

De oorlog in Irak vind ik niet gerechtvaardigd gezien Bush als belangrijkste argument het ontwapenen geeft omdat Irak volgens hem een reeel gevaar betekent voor de VS en de wereld.

Nu hebben ze nog geen atoom, biologisch of chemische wapens gevonden. Mijn mening is dan ook dat de VS de VN de inspecties had moeten laten afmaken. Zelf al zou er ooit, hoewel de kans klein is, ABC wapens worden gevonden. Dan is dit een onrechtvaardige oorlog omdat je de oorlog pas na de oorlog rechtvaardigd.

De oorlog heeft nu al meer dan 500 Amerikaanse (VS) staatsburgers gekost. Dat zijn er <500 teveel. Allemaal verspilde levens, ze hadden nog lang van hun leven kunnen genieten.

Trouwens de situatie in Irak is niet zo best, er heerst choas die de VS en bondgenoten niet in bedwang kan houden en zelfs nu vraagt Colin Powell of de Nederlanders langer willen blijven, hopelijk vallen daar geen gewonden. Mogelijk had de VS door de mogelijke grootheidwaan dit niet verwacht.

Trouwens het afzetten van Saddam vindt ik wel goed, hij was een wrede dictator die geen genade kende en mensen liet ombrengen.
Hermen

Ik sta achter Bush als het gaat over de oorlog met Irak. Ook al zouden er geen wapens gevonden worden, heeft hij nog voldoende redenen om Saddam en zijn regime omver te stoten. Ik ben er van overtuigd dat Irak werkelijk een gevaar voor ons westen betekende. Het is wel jammer dat Irak en de wereld niet meteen in de eerste golfoorlog van deze tiran is afgeholpen, dat had veel geld en mensenlevens gekost. Wat vader Bush fout heeft gedaan hersteld zoon Bush. Maar ik vind dat hij dan ook andere landen die deel uitmaken van de "as van het kwaad" zoals noord korea aan moet pakken, omdat zij ook een wezelijk gevaar betekenen.
DePurpereWolf

Nu dat de rook is opgetrokken en Irak aan gort ligt eis ik een hertelling.

Laten we de Amerikanen verder met Irak spelen wat tot een geurilla gaat leiden?

Of kijkt de VN naar zijn menselijke kant en ziet dat Irak hulp nodig heeft.

Een VN troepnmacht in Irak om het midden-oosten te stabilseren.

Amerika naar huis sturen en G.W. Bush voor het Haags internationaal gerecht laten komen.

Laten we dan ook maar meteen troepen naar Jeruzalem sturen om die muur/hek om te trekken.

Geen woorden maar daden, voor de VN wordt het scherpen rapen.

Wie is er voor militair ingrijpen in Irak?
Anonymous

Er is geen land op aarde die zoveel kernwapens, chemische en bacteriologische rotsooi bezit als de US.Het is het land met de hoogste uitgave aan leger,luchtmacht en marine.Ze spioneren in alle landen en bezitten data over alle ingescheven burgers van alle westerse landen.

Zij zetten bevolkings groepen aan tot opstanden en financieren dat,als het hen past.Toen Sadam in oorlog was met Iran werd hij door de US volledig gesteund.Het speelde toen geen rol dat hij een dictator was en er in zijn land geen democratie was.Zij hebben er alle belang bij dat sommige conflekten blijven aanslepen.Als Bush zo menslievend is zou hij beter iets doen aan de honger en de ellende in de wereld.Hun hele economie draait rond petroleum en wapenindustrie.Bij iedere toespraak gebruikt Bush enkele keer het woord "God".Wat kan die vent toch vloeken !!
Anonymous

Intussen is er weer een persoon gestorven in Irak. Hij is onthoofd door een stel ziekelingen. Het is gewoon te walgelijk voor woorden het onthoofden. Sommige mensen hechten blijkbaar geen waarde aan levens. Ze zijn gewoon ziek, geestelijk ziek. Dit zijn echter maar individuen en niet het Iraakse bevolking. Hopelijk worden ze gevonden en word er een passende straf opgelegd. Wat dat is laat ik terzijde, maar ze moeten heel goed beseffen dat de doodstraf niet verkeerd is voor hun.

Nou een ander onderwerp. Veel mensen zijn tijdens het regime van Saddam (die mede dankzij de VS en GB aan macht zijn gekomen waarbij ook kweekculturen en onderdelen (lees grondstoffen voor ABC (atoom,biologisch en chemische wapens) aan Irak is geleverd. Saddam was toen al een wrede dictator. Blijkbaar maakt het niks uit om een wrede dictator te helpen. Het kwam hen goed uit tegen Afghanistan.) gehersenspoeld. Door de staatspropaganda en onderwijsmethoden zijn veel mensen in geloven dat veel westerling mensen met kwade intenties zijn. De Saddam-generaties zullen niet snel verdwijnen. Daarom denk ik dan ook dat Irak pas na een jaar of veertig pas goed kan opschieten met weterse landen.
Anonymous

Het kwam hen goed uit tegen Afghanistan.
Foutje van mij ik bedoel Iran (met grootayatollah Khomeini) het voormalige Perzie.
Anonymous

roger schreef:Er is geen land op aarde die zoveel kernwapens, chemische en bacteriologische rotsooi bezit als de US.Het is het land met de hoogste uitgave aan leger,luchtmacht en marine.Ze spioneren in alle landen en bezitten data over alle ingescheven burgers van alle westerse landen.

Zij zetten bevolkings groepen aan tot opstanden en financieren dat,als het hen past.Toen Sadam in oorlog was met Iran werd hij door de US volledig gesteund.Het speelde toen geen rol dat hij een dictator was en er in zijn land geen democratie was.Zij hebben er alle belang bij dat sommige conflekten blijven aanslepen.Als Bush zo menslievend is zou hij beter iets doen aan de honger en de ellende in de wereld.Hun hele economie draait rond petroleum en wapenindustrie.Bij iedere toespraak gebruikt Bush enkele keer het woord "God".Wat kan die vent toch vloeken !!
Juist wie is er de uitvinder van atoom, biologische en chemische wapens?

Juist het is de VS, dit kan alleen zijn gemaakt met kwade intenties.

Juist, VS steunde een dictator die geen genade kende en mensen liet ombrengen en haast alle mensenrechten aan de laars lapte.

Juist, ze spioneren (maar dat doen veel landen) en ze moeten als je naar de VS gaat jouw gegevens hebben (lees: creditcardgegevens, maaltijdvoorkeuren en de hele mikmak bij elkaar.

Juist, Bush zegt bijna altijd aan het einde van zijn speeches "God bless you and God bless America" of wel God zegene U en God zegene Amerika" dit vind ik een van de allergekste zinnen. Want wie zegt dat, dat kon Hitler of Saddam ook zeggen in de vorm van "God zegene het Derde Rijk en God zegene de Ariers" cq. "God zegene Saddam en God zegene de Iraakse bevolking". Dit vind ik echt weerzinwekkend. Iedereen kan dit zeggen en het heeft voor mij geen waarde. Maar laten we eerlijk dit is traditie en traditie's breek je niet.

Als de regering Bush echt vredelievend is zal hij al lang met de VN een resolutie hebben gemaakt om de situatie in Israel-Palestina te stoppen.

Maar dit word niet gedaan en telkens maken ze gebruik van veto's in deze kwestie.
Anonymous

Ook voor Bush geld het spreekwoord:"Wanneer de vos de passie preekt,

boer let op uw ganzen."En dan nog:"Wie wind zaait zal storm oogsten."

"Wie het zwaard hanteerd zal door het zwaard vergaan."

Toen Belgie weigerde aan deze oorlog mee te doen,was ik voor de eerste

maal in mijn leven echt fier Belg te zijn.
Boaz

Ik ben op dit moment voor militair ingrijpen in Irak. We moeten de Amerikanen daar weg zien te krijgen en de rust zien te herstellen. Geen flauw idee hoe we dat gaan doen, maar dat schijnt politiek te heten. Heel hard roepen, gelijk iets doen en dan gaan we daarna wel eens kijken of we de aangerichte schade kunnen oplappen. Dusse, aan de slag!

Als we dan toch bezig zijn moeten we misschien ook maar gelijk de Amerikanen bevrijden van hun schrikbewind. Een dictator die zijn gecontroleerde land een democatie noemt. Tsss, lache met die Bush!

Ik ben wel blij dat ik geen militair ben. Zeker geen Nederlandse. Als je naar een Irakees wijst ben je klaar voor de militaire rechtbank. Want wat dacht je wel niet? Je krijgt wel wapens mee, maar je mag ze niet gebruiken. Zouden ze eigenlijk wel kogels hebben, of zijn het plastic geweertjes uit Amerika? Oh nee, de Nederlanders hebben per ongeluk een Irakees doodgeschoten. Dat lukt niet met een waterpistool.

Sterkte daar jongens! Ik leef met jullie mee!
Anonymous

Als je voor de een of andere reden niet in staat bent of er niets voor voelt

een normale dagtaak te vervullen,ga dan bij het leger.Doe dan ook het werk waarvoor je iedere maand betaald wordt,en klaag niet als ze terug

schieten.Dat risico heb je zelf gekozen.Dan ben je echt de speelbal van de politiekers.Als het mis loopt krijg je een vlag op je kist en wat getoeter.

Een week later ben je vergeten.
Anonymous

roger schreef:’Amerikanen martelden Irakees dood’  

HAMBURG (DPA) 14 mei 2004 -

Amerikaanse militairen hebben in Irak niet alleen gevangenen mishandeld en vernederd, maar ook zeker een man doodgemarteld.  

Dat meldde het Duitse televisieprogramma ’Spiegel-TV’ op vrijdag. Het programma zegt over getuigenissen en documenten te beschikken die dat bewijzen. Volgens Spiegel-TV gaat het om Asad Abdul Kareem Abdul Jaleel, een stamoudste, die begin dit jaar door Amerikaanse militairen van de straat werd gehaald en overgebracht naar de militaire basis Al Asad, bij de stad Khan Al Baghdadi. Een medegevangene heeft aan het Duitse programma in detail beschreven hoe de man dagenlang werd gemarteld en vijf dagen later overleed.

Een Iraakse lijkschouwer, die het lichaam daarna zag, heeft tegen Spiegel-TV bevestigd dat het stoffelijk overschot sporen van marteling vertoonde. Het programma zegt ook over foto’s van het lichaam te beschikken die wijzen op ernstige mishandeling.

Op het officiële overlijdensbericht van Abdul Jaleel, uitgegeven door een Amerikaanse patholoog-anatoom, staat echter dat hij een natuurlijke dood in zijn slaap is gestorven. Volgens de Amerikaanse lijkschouwer is er geen sectie verricht. De foto’s van de overledenen tonen evenwel, aldus Spiegel-TV, dat er wel degelijk sectie op het lichaam is gedaan.

Het programma zou ook beschikken over getuigenissen van medewerkers van een forensisch instituut in Bagdad. Zij melden dat er tussen de lichamen die door het Rode Kruis op verzoek van de Amerikanen aan het instituut worden overgedragen, zich regelmatig slachtoffers van marteling bevinden. Iraakse lijkschouwers mogen echter, als er al een overlijdenscertificaat van een Amerikaanse arts aanwezig is, geen eigen onderzoek beginnen.
Dit gaat echt de verkeerde kant op, Bush zij dat hij de oorlog begon om Irak te ontwapenen en het Iraakse volk te bevrijden ("To disarm Iraq and free its people".)

Te bevrijden betekent democratisering en mensenrechten (en plichten.)

Echter enkele, tientallen of honderden soldaten denken de sadist te kunnen uithangen en gaan mensen martelen. Was dit niet EEN WERKWIJZE VAN SADDAM.

En sommige Amerikanen zeggen dat het walgelijke onthoofding pas "echte" misdaad is. Dat is ook echte misdaad van de ergste kant, maar het martelen is ook misdaad.

Dit zal de imago van de VS zeker niet ten goede komen, het zijn maar tientallen of honderden Amerikanen van de 240.000.000. Maar dit had nooit mogen gebeuren, het zal de (politieke) geloofwaardigheid niet etn goede komen.

Ook zullen de gehersenspoelde Irakezen die opgevoed zijn met foute denkwijzen een bevestiging zien van hun geleerde "stof". Met dit soort wandaden hou je de "Saddam-leer" in stand terwijl dit hoogst onwenselijk is.

Terug naar “Rechtswetenschappen”