Math-E-Mad-X
Artikelen: 0

Re: de andere dimensies

De 4de dimensie is officieel tijd. Punt.
Maar dan is de eerst volgende dimensie dus de 5e dimensie
Het maakt echt geen hol uit welke dimensie welk nummer krijgt. Je zou net zo goed drie van die opgerolde dimensies de eerste drie kunnen noemen, vervolgens de x-richting de vierde en dan weer drie opgerolde dimensies nummers 5, 6 en 7 kunnen geven om de tijdsdimensie als achtste dimensie te verklaren en en het rijtje af te maken door aan de y- en z-richting resp. 9 en 10 toe te kennen.

slaat nergens op, maar dat doet er niet toe.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
dekale

Hoe je die zou kunnen zien is een heel ander verhaal. In een deeltjesversneller zou je ze kunnen opengooien en dan weet je dat ze er waren
Als ze opengegooid zouden kunnen worden, zou die betreffende dimensie dan niet kunnen blijven? En zou dat niet een enorm probleem kunnen zijn voor het heelal zoals wij dat kennen?

Is het dus wel verstandig om dit überhaupt te proberen?
Ik kan het fout hebben en dat zal ook wel.
StrangeQuark

aaargh schreef:De 4de dimensie is officieel tijd. Punt.

Maar er wordt veel gezegd over de 4de ruimtelijke dimensie maar we weten zeker dat die er niet is in volledig uitgestrekte vorm maar dat die slechts in stringtheorien voorkomt.
Nou dat hangt er vanaf waar je mee bezig bent. In Relativiteit met Minkowski ruimte dan is de vierde dimensie idd tijd, maar dat hangt van je referentie kader af.

Verder @dekale: Tja dat is een valide discussie punt. In de LHC is er al genoeg energie om kleine zwarte gaten te veroorzaken, daar zul je echter niets van merken, maar naarmate de deeltjesversnellers groter worden, zal dat probleem ook groter worden.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Phaesimbrotos

StrangeQuark schreef:
aaargh schreef:De 4de dimensie is officieel tijd. Punt.

Maar er wordt veel gezegd over de 4de ruimtelijke dimensie maar we weten zeker dat die er niet is in volledig uitgestrekte vorm maar dat die slechts in stringtheorien voorkomt.
Nou dat hangt er vanaf waar je mee bezig bent. In Relativiteit met Minkowski ruimte dan is de vierde dimensie idd tijd, maar dat hangt van je referentie kader af.

Verder @dekale: Tja dat is een valide discussie punt. In de LHC is er al genoeg energie om kleine zwarte gaten te veroorzaken, daar zul je echter niets van merken, maar naarmate de deeltjesversnellers groter worden, zal dat probleem ook groter worden.
Ik kan niet wachten. En ik heb tot nu toe niks gehoord over kunstmatige zwarte gaten? Weet je dit zeker? :)
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.
aaargh

Ik betwijfel het. De maan wordt al eonen bestookt met veeeel hardere kosmische straling en die is er toch ook nog? Blijkbaar is de QM toch niet zo almachtig?
Rudeoffline

Ik betwijfel het. De maan wordt al eonen bestookt met veeeel hardere kosmische straling en die is er toch ook nog? Blijkbaar is de QM toch niet zo almachtig?
De quantumfysica is een theorie die in een bepaald gebied geldt. Zo kan ze het ontstaan of annihileren van deeltjes niet beschrijven, en geldt ze voor hogere energieen ook niet meer. Dat kun je makkelijk nagaan: de Schrodingervergelijking is een klassieke uitdrukking in operatorvorm, en de kansdichtheid voldoet aan de continuiteitsvergelijking.

Wat die kosmische straling daar mee te maken heeft, begrijp ik even niet.

Terug naar “Ruimtefysica”