Hoi Sence,
Ik ben wel voor euthanasie, of 't nu om fysieke redene is en/of om psychische redenen is; maar omdat je 't aan anderen over laat in feite met euthanasie, mogen en moeten die derden 't ook bepalen; of het 't moment er voor is of niet.
Die anderen hebben 'slandswet er voor om te kunnen bepalen wanneer wat mag tov van dat.
Met fysieke kwalen is zulks makkelijker te bepalen, in te schalen, dan met psychische kwalen.
Ik denk maar zo; va. student tm. het vak van psychater, is niet voor niks een study van massa's jaren.
Hun kijk op die dingen is dus vakkundig gericht en kan vaak totaal anders zijn dan de kijk er op vd. "gewone"burgerij.
Als dus die vak-groep inschaald; dat 't kan; euthanasie; bij ahw. de terminele geest toestand-kwalen.....Ben ik er niet tegen, mits de patient 't wel zelf onderschrijft, behandtekende dat.
Dan gaat 't net zo vlg. de wet, als met de fysieke terminale kwalen nl.
Ik denk dat oa. via VWS. er altijd beroep'svak-evaluatie's daarmee zullen zijn, daarover, om te peilen, of 't nog vlgs. de wet toegaat.. of er geen op eigen houtje" er in is geslopen ed.
Kortom, zomaar om dips ed, zal euthanasie nooit worden toegestaan!
Maar wie (geen suicidale klant is en..) euthanasie aanvraagt, zal door (die) wettelijke (bepaalde er voor) molens moeten gaan.
Dat beduidt; derden bepalen het; ja of de nee, of nog niet ed.! En niet je eigen hetende, denkende, menende, beschikkingsrecht!
Zo ongeveer denk ik er over. ) Gr. v. Lady.
Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers