Raspoetin
Artikelen: 0

Re: Hotlinkwaarschuwing

Iceman schreef:Ook werkt de functie "automatisch inloggen" niet. Telkens als ik op het forum kom moet ik mij overnieuw inloggen.
Dat heb ik ook ineens. Niet altijd maar soms moet ik me iedere keer opnieuw inloggen. Zal mn cookies eens wegmikken inderdaad.
Ik heb er ook last van, en het lijkt me sterk dat zomaar ineens een paar mensen tegelijkertijd hiervan last hebben.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
Cycloon

omeomi schreef:
Iceman schreef:Ook werkt de functie "automatisch inloggen" niet. Telkens als ik op het forum kom moet ik mij overnieuw inloggen.
Dat heb ik ook ineens. Niet altijd maar soms moet ik me iedere keer opnieuw inloggen. Zal mn cookies eens wegmikken inderdaad.
Ik heb er ook last van, en het lijkt me sterk dat zomaar ineens een paar mensen tegelijkertijd hiervan last hebben.

Er kan altijd wat mis gaan met die cookies op bepaalde momenten :)
de grijze muis

Ik zou het correct vinden als de Mods/technici uitleg zouden geven, waarom de Hotlinkbeveiliging is ingebouwd (ik lijk hier de enige te zijn, die de achtergrond kent). De uitleg aan Jan van de Velde is onvoldoende. Het is echter niet aan mij dat uit de doeken te doen. Tevens dient er nmm alles aan gedaan te worden er voor te zorgen dat gebruikers, waaronder ik, geen last hebben van de eerder genoemde nare verschijnselen.
eendavid

*kuch*vrijwilligers*kuch*
PdeJongh

Bij mij werkt alles gewoon prima, zowel via Firefox als via IE
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Ik zou het correct vinden als de Mods/technici uitleg zouden geven, waarom de Hotlinkbeveiliging is ingebouwd
Lijkt me logisch. Maar ergens was iets mis gegaan: toen ik las dat iemand er problemen mee had, had ik het gelijk weer ongedaan gemaakt.... dacht ik. Vandaar dat ik het verder niet had toegelicht. Maar kennelijk was er iets mis gegaan met uploaden waardoor de beveiliging bleef bestaan.

Om nu toch maar even uit de doeken te doen wat het precies is (de toelichting van Begljm was redelijk, maar voor de volledigheid nog maar even dit):

Hotlinken is inderdaad het opvragen van afbeelingen van onze server voor een site die niet van ons is, wat dus wel ten koste zou gaan van onze bandbreedte (en wat dus ook geld kost).

Hier is iets aan te doen, namelijk iedere keer wanneer een plaatje wordt opgevraagd controleren vanaf welke server dit verzoek komt. Is het niet onze eigen server, dan wordt een alternatieve afbeeling getoond. Het principe is eenvoudig, maar kennelijk ging er toch ergens iets fout...

Vooralsnog is deze functionaliteit overigens niet echt nodig: er zijn weinig afbeeldingen die we zelf hosten (het meeste staat immers op imageshack). Wellicht dat we hier echter in de toekomst verandering in brengen, en het installeren van de functionaliteit leek makkelijk en nooit overbodig. Vandaar dat ik het dus vast wilde proberen, maar gezien het resultaat is dit experiment voorlopig toch maar uitgesteld...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
aaargh

Het probleem met hotlinkbescherming is dat die kijken naar de waarde van HTTP_REFERER. En wordt standaard geblokkeerd door de meeste firewalls omdat zo informatie van de sites die je bezoekt kan verkregen worden. Maar daarom werkt die hotlinkbescherming niet meer, omdat door die firewall, de WSF-server niet weet dat je van het WSF naar die afbeelding linkt. Het is dus niet de fout van de server, maar van de gebruikers.

Overigens vind ik hotlinkbescherming niet echt nodig voor deze site.
de grijze muis

Miels
Vandaar dat ik het dus vast wilde proberen, maar gezien het resultaat is dit experiment voorlopig toch maar uitgesteld...
Vandaar dat bij mij alles weer prima werkt?

aaargh
Overigens vind ik hotlinkbescherming niet echt nodig voor deze site.
je zou eens moeten weten!
aaargh

Zeg het eens, wat zou ik moeten weten?

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”