Precies, het kind is onschuldig, dus bespaar het een leven waarin het constant het gevoel heeft anderen tot last te zijn en er eigenlijk niet te mogen zijn. Je wilt niet weten hoeveel kinderen die in zo'n omgeving opgroeien uiteindelijk zelf hun leven beëindigen.
Stel dat jouw moeder tegen jouw zegt dat je "ongewenst" was, ga jij dan tegen haar zeggen dat ze beter abortus had gepleegd?
Na het afsterven van een wezen heeft dat wezen zelf daar weinig last van, voor zijn omgeving kan het echter erg traumatisch zijn.Had men mij gisteren laten inslapen dan zou ik daar vandaag geen trauma aan overhouden.Ik weet dat dit heel cru klinkt maar het is een waarheid als een koe,een waarheid die door sommigen angstvallig genegeerd wordt.
Niet echt slim
Als ik een kogel door jouw hoofd schiet dan mag ik niet veroordeeld worden want je hebt er weinig van gevoeld
Als ik mij een jonge vrouw voorstel van pakweg 18 met een mooie toekomst zou ik het heel jammer vinden dat deze toekomst gehypotekeerd wordt door een foutje in de fabriekshall van Durex.
Ik begrijp het, we mogen alle kinderen jonger dan 2 jaar vermoorden want zij hebben toch niets van de wereld gezien
Bij het besluit geen abortus te plegen moeten we uiteraard rekening houden met wat het kind "ZAL ZIJN" en ik denk hier aan ernstige handicaps en dergelijke.
Waarom plegen vrouwen abortus? -Omdat zij onveilig hebben gevreeën.
-OF (minder vaak) ze zijn verkracht.
2de geval kan ik begrijpen maar 1ste geval helemaal niet. Ze plegen abortus omdat ze het kind niet kunnen verzorgen, geen tijd hebben, en meestal egoïsten zijn.
Waarom zou het kind een handicap worden? Ze vrijen toch normaal alleen maar onveilig.