Tinustechniek
Artikelen: 0

Re: [Politiek/Ethiek] Geboortebeperking voor een leefbare wereld

Het survival of the fittest is echter zeker nog steeds wel gaande. Niet zozeer binnen een bepaalde cultuur, maar wel binnen de wereldgemeenschap. (feitelijk niet veel anders in het dierenrijk tussen verschillende colonies) Oorlogen en conflicten zijn aan de orde van de dag. Complete bevolkingsgroepen worden soms nog steeds uitgemoord (bosniers/serviers, hutu's/tutsi's, etc) Wie weet hebben we over een paar decenia wel een alles omvattende oorlog tussen moslims - niet moslims. Laten we hopen van niet...
"Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later."

"Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat."
Jekke

Het survival of the fittest is echter zeker nog steeds wel gaande. Niet zozeer binnen een bepaalde cultuur, maar wel binnen de wereldgemeenschap. (feitelijk niet veel anders in het dierenrijk tussen verschillende colonies) Oorlogen en conflicten zijn aan de orde van de dag. Complete bevolkingsgroepen worden soms nog steeds uitgemoord (bosniers/serviers, hutu's/tutsi's, etc) Wie weet hebben we over een paar decenia wel een alles omvattende oorlog tussen moslims - niet moslims. Laten we hopen van niet...

wat ik dus droevig vind
Narcose

Earth has it own ways. De nuwel overdreven-in-de-media tsunami is een vijand van de mens. Natuurlijk moord. Net zoals dat is het in Amerika slecht weer en zijn er overstromingen over het hele land. Zelf hongersterfte is een manier van de natuur om ons langzaam te laten uitsterven imho. De vraag is eerder hoe lang gaan we nog denken dat we god zijn en de rest van de dieren en natuur meesleuren in onze ondergang
Stratiani

De komende 50 jaar zal de bevolking in Europa dalen. Dit komt vooral door de steeds groeiende vrouwenemancipatie, waardoor vrouwen steeds vaker de carriere verkiezen boven een gezin of dat steeds later doen. Na die vijftig jaar is de verwachting dat zelfs de gehele wereldbevolking zal dalen, omdat de armoede waarschijnlijk sterk vermindert wordt en dus de "zoveel-mogelijk-kinderen-voor-het-werk"-mentaliteit ook.

Met deze gegevens erbij (die overigens van National Geographic komen, dus een betrouwbare bron vind ik zelf) zie ik het overbevolkingsprobleem niet echt. Zeker niet op lange termijn.
The Balor

Met deze gegevens erbij (die overigens van National Geographic komen, dus een betrouwbare bron vind ik zelf) zie ik het overbevolkingsprobleem niet echt. Zeker niet op lange termijn.
Het gaat niet om Europa alleen. Omdat de aarde NU eigenlijk al overbevolkt is, lijden vele mensen in de zogenaamde derde wereldlanden honger. Er is geen geld voor ze, beter gezegd; er wordt geen geld voor ze vrijgemaakt. Dit is een typisch geval van onzorgvuldigheid van de mens, OK. Maar ja, als de mensheid niet met zoveel mensen om kan gaan, moet de wereldbevolking maar afnemen, zodat niemand meer honger hoeft te lijden.

In andere woorden; Liever 2 miljard mensen op de aarde die gezond kunnen leven dan 6 miljard mensen, waarvan minstens de helft in grote armoede leeft.
Anonymous

bean schreef:Ik heb ergens gezien dat er mogelijkheden zijn tot steden onderwater bouwen. Dit lijkt mij een goed idee, maar met één nadeel; we vernietigen nog meer natuur. ;) Dus ook dat heeft nadelen.

Bean :shock:
En waar heb jij dat ergens gezien als ik vragen mag?
Sint

James Bond, The spy who loved me.. (of was het for your eyes only?)
Bean

Nee, ik geloof in de quest of zo iets.

Ik bedoel natuurlijk niet dat dat nu zomaar kan, maar dat eraan die techniek gewerkt wordt. Het klinkt natuurlijk alsof het sf is, maar dat vonden ze van Jules Vernes ook. Het zou dan met koepels gaan of iets anders dat het water weg houdt. Ik weet het niet meer precies en kan het ook niet meer terug vinden, maar ik weet zeker dat eraan die techniek gewerkt wordy.(wat dus niet wil zeggen dat het uiteindelijk kan, dus misschien heb ik het doen voorkomen of het al wel kan.)

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Gray

Zoals al gezegd de natuur houd zichzelf instand, komen er teveel mensen moorden we elkaar gewoon uit, en als wij het niet doen, doet een virus het wel.

(Zie Afrika)
Gray

Omdat de aarde NU eigenlijk al overbevolkt is, lijden vele mensen in de zogenaamde derde wereldlanden honger. Er is geen geld voor ze, beter gezegd; er wordt geen geld voor ze vrijgemaakt. Dit is een typisch geval van onzorgvuldigheid van de mens, OK. Maar ja, als de mensheid niet met zoveel mensen om kan gaan, moet de wereldbevolking maar afnemen, zodat niemand meer honger hoeft te lijden.

Inderdaad

Honger, geld....

x-aantal jaren geleden was er gewoon geen 'geld' en konden mensen voor zichzelf zorgen door gewassen te planten, veeteelt enz...

Waren er op een gegeven moment mensen teveel, stierven ze van ondervoeding.
Lethy

de mens moet gewoon van zichzelf beschermd worden of we maken onszelf kapot. Ik zal het initiatief nemen om naar Titan te gaan om daar schapen te kweken, wie zin heeft komt mee en leer totdan hoe je stikstof ademt ipv zuurstof
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Anonymous

Laat de natuur zijn gang gaan en de wereldbevolkings problematiek lost zich vanzelf op.

Als je denkt een en ander op te lossen door op een andere planeet te gaan wonen of door geboorte beperking dan ben je niet goed bezig.

Ga gewoon door met leven (want het is toch niet te regelen) en accepteer dat jij als mens eigenlijk niets te vertellen hebt op deze aardkloot. De bevolking zal uiteindelijk verminderen doordat we de wereld zelf onbewoonbaar hebben gemaakt. Je zag dit vroeger al en nu zie je het weer. We denken dat we elke ziekte kunnen overwinnen maar we zullen door de kleinste organismen overwonnen worden omdat die zich veel beter en sneller kunnen aanpassen. Je ziet nu al dat sommige antibiotica niet meer werken voor bepaalde bacterien. Ook zie je dat simpele virussen die eerst alleen maar bij dieren voor kwamen nu ook op mensen over springen. Deze organismen zullen in de toekomst zo toeslaan dat alleen de sterkste mens overwint. Alle zwakkebroeders zullen er aan gaan. Geen leuk idee natuurlijk, maar wel een kwestie van tijd.

Overbevolking houden de westerse regeringen zelf in stand.

Geef de derde wereldlanden net genoeg eten om te overleven maar niet genoeg om zelf iets te kunnen opstarten zodat ze zichzelf kunnen bedruipen. Geef vooral geen medicatie aan hulpbehoevende landen want de westerse regeringen hebben er namelijk baat bij om deze afzet markt instand te houden anders valt hun eigen economie in puin.

Kortom overbevolking reguleert zichzelf en als je denkt er iets aan te kunnen veranderen houd je jezelf voor de gek.

Alles komt goed!!!!!!!!!

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”