Het survival of the fittest is echter zeker nog steeds wel gaande. Niet zozeer binnen een bepaalde cultuur, maar wel binnen de wereldgemeenschap. (feitelijk niet veel anders in het dierenrijk tussen verschillende colonies) Oorlogen en conflicten zijn aan de orde van de dag. Complete bevolkingsgroepen worden soms nog steeds uitgemoord (bosniers/serviers, hutu's/tutsi's, etc) Wie weet hebben we over een paar decenia wel een alles omvattende oorlog tussen moslims - niet moslims. Laten we hopen van niet...
Het gaat niet om Europa alleen. Omdat de aarde NU eigenlijk al overbevolkt is, lijden vele mensen in de zogenaamde derde wereldlanden honger. Er is geen geld voor ze, beter gezegd; er wordt geen geld voor ze vrijgemaakt. Dit is een typisch geval van onzorgvuldigheid van de mens, OK. Maar ja, als de mensheid niet met zoveel mensen om kan gaan, moet de wereldbevolking maar afnemen, zodat niemand meer honger hoeft te lijden.Met deze gegevens erbij (die overigens van National Geographic komen, dus een betrouwbare bron vind ik zelf) zie ik het overbevolkingsprobleem niet echt. Zeker niet op lange termijn.
En waar heb jij dat ergens gezien als ik vragen mag?bean schreef:Ik heb ergens gezien dat er mogelijkheden zijn tot steden onderwater bouwen. Dit lijkt mij een goed idee, maar met één nadeel; we vernietigen nog meer natuur.Dus ook dat heeft nadelen.
Bean![]()
Omdat de aarde NU eigenlijk al overbevolkt is, lijden vele mensen in de zogenaamde derde wereldlanden honger. Er is geen geld voor ze, beter gezegd; er wordt geen geld voor ze vrijgemaakt. Dit is een typisch geval van onzorgvuldigheid van de mens, OK. Maar ja, als de mensheid niet met zoveel mensen om kan gaan, moet de wereldbevolking maar afnemen, zodat niemand meer honger hoeft te lijden.