Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Paul Siemons
Artikelen: 0

Re: Kinderbijslag

Mijnheer Hartmans,

Waarom heb jij je moeder niet aangeklaagd omdat jij geboren bent.

In mijn ogen ben je een egoist van de bovenste plank : ik mag wel leven een ander niet!

Mvg,

Paul Siemons
Alexander Hartmans

OneStepForward schreef:mezelf niet tegen. Ik ben voor afschaf kinder

Nou, practig hoor... abortus laten plegen op 7 maanden...   :shock:
Ik weet dat niet elk systeem perfect is. Ik doelde op het prachtige systeem uit china voor geboorte beperking, niet op de arbortus plegen op 7 maanden. Arbortus binnen het gestelde draagtijd waar het acceptabel is. 7 maanden gaat mij ook te ver.

Overbevolking is een zeer groot probleem aan het worden, ruim 6 miljard inwoners op deze planeet is te veel. De problemen als honger, toename geweld, criminaliteit, werkloosheid, armoede hebben hun uitwerkingen op andere zaken. Het terug dringen van de mens tot acceptabel getal, 3,5 miljard, kan een hoop ellende besparen.

Stel u dit eens voor: we leven in het jaar 2050, ruim 15 miljard mensen die alles heeft opgebruikt, totale verwoesting met alle gevolgen, leven in de eigen gecreeerde hel. Onze voorgangers hebben de kansen gehad om het tij van overbevolking te voorkomen, maar door tegenstand van de meerderheid, mensenrechtenorganisaties etc, etc hebben de zaak gesaboteerd, omdat de mens zo belangrijk was, en de ellende is niet meer terug te zetten, wat zou u nu doen? Alles op zijn beloop laten? Als wij nu niets doen, zal de natuur ons nog veel harder terug pakken. Kijk maar na de tsunamie op 26 december 2004, ruim 227.000 doden, heeft aangericht, is dat maar een schijntje wat er kan gebeuren als de overbevolking zo groot is, hoeveel doden zullen er vallen, 1, 3, 10 of 100 miljoen doden? Hoe groot is dan de schade, het leed, verdriet. Denk daar maar eens overna. Het in standhouden van financiele voordelen, ter stimulans om maar te blijven kweken heeft zijn tijd gehad. Elk individu dient zijn of haar verantwoordelijkheid te nemen. Ik neem het de mijne, En! U?
Alexander Hartmans

Op http://www.planet.nl/planet/show/id=750913/sc=49db2 trof ik een artikeltje aan onder de titel "Kind krijgen mag geen luxe worden".
Jay

Ik ben het nog steeds met Alexander eens, maar zou het afschaffen van de kinderbijslag daadwerkelijk iets gaan oplossen? Ik weet het zo nog niet. Welke landen krijgen nu wel kinderbijslag en welke nu niet? Volgens mij is dat alleen maar in de rijkere landen, maar dat weet ik dus niet. Ik denk dat een land zoals China dan allang failliet was geweest. Of denk ik nu krom... ?

Omlangs nog een discussie hierover gehad met een vriend van moi. Hij heeft 2 kinderen, maar zou het helemaal niet erg vinden om de kinderbijslag af te laten schaffen. Zijn antwoord was: "Als je voor kinderen kiest dan moet je ze zelf ook kunnen onderhouden."
Alexander Hartmans

Zolang men er meer van bewust van worden is dat een goede stap in de juiste richting, alleen nog het politieke plaatje.
eleen

Wat vindt u hiervan?
kinderbijslag is een goede zaak. Stel dat een eenoudergezin in de bijstand komt, dan kan diegene heud niet zonder kinderbijslag en sowieso hebben velen de kinderbijslag gewoon nodig omdat ze anders niet rondkomen niet elke baan wordt nl ontzettend goed betaald ookal werkt diegene nog zo goed.
Alexander Hartmans

kinderbijslag is een goede zaak. Stel dat een eenoudergezin in de bijstand komt, dan kan diegene heud niet zonder kinderbijslag en sowieso hebben velen de kinderbijslag gewoon nodig omdat ze anders niet rondkomen niet elke baan wordt nl ontzettend goed betaald ookal werkt diegene nog zo goed.

Men kan hiervoor verwijzen naar de bijzondere Bijstand. Ik denk dat het een overbodige luxe is om extra geld te krijgen uit de kinderbijslag, doch begrijp ik die angst wel, maar het dient toch ergens te stoppen. Men dient tevens verantwoordelijkheid te nemen voor de eigen acties, anderen behoeven daarvoor niet op te draaien.
JanMeut

Ik ben voor afschaffing van kinderbijslag, maar wel om een praktische reden.

Die reden is dat ik vind dat je heffingen en uitkeringen zoveel mogelijk op één plek moet zien te krijgen. Als je wilt dat ouders extra geld krijgen of houden dan mensen zonder kinderen dan geef je bijvoorbeeld een voordeel bij de belastingheffing of bijvoorbeeld een toeslag op een bijstanduitkering.
Alexander Hartmans

JanMeut schreef:Ik ben voor afschaffing van kinderbijslag, maar wel om een praktische reden.

Die reden is dat ik vind dat je heffingen en uitkeringen zoveel mogelijk op één plek moet zien te krijgen. Als je wilt dat ouders extra geld krijgen of houden dan mensen zonder kinderen dan geef je bijvoorbeeld een voordeel bij de belastingheffing of bijvoorbeeld een toeslag op een bijstanduitkering.
Oke dan, daar gaat het juist om. Tracht zoveel mogelijk zaken te centraliseren om een goede evenwicht te krijgen en controle op de uitgaven's. Meer is niet nodig.

Terug naar “Politicologie en Economie”