Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Assassinator
Artikelen: 0

Re: Frankenstein-mug moet malaria uitbannen

Hmm, ik kan dus maar 1 keer editten. Nja, wat ik dus in het kort probeer te zeggen is: als we eerst het voedselprobleem oplossen worden mensen zoiezo weerbaarder tegen malaria omdat hun conditie vooruit gaat. Als we eerst het malariaprobleem oplossen wordt het voedselprobleem alleen maar groter. We zouden dus eerst het voedselprobleem op moeten lossen en tegelijk een oplossing voor het ziekteprobleem klaar hebben staan zodat je dat zo snel mogelijk ook uit de wereld kan helpen. Tegelijk moet, uiteraard, meer aan anti-conceptie gedaan worden zodat de bevolking niet de pan uit rijst. Wat trouwens een "voordeel" is van de ziektes, is dat ze de bevolking jong houden. Alleen de sterkste kinderen overleven en de ouderen worden ook uitgeschakeld. Wat ook al zou helpen tegen het malariaprobleem: schoon water.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
DePurpereWolf

Toch raar dat er dan zoveel mensen dood gaan van de honger daar. Ik wíl die mensen niet dood laten gaan, natuurlijk niet! En ja, het is hun exportproduct. Waar we dus eerst voor moeten zorgen, is dat die mensen niet meer dood gaan van de honger en dat ze een eventuele bevolkingsgroei qua voedselvoorziening aan kunnen. ...
Het voedselprobleem komt niet doordat het land het niet aankan, maar door economische problemen, oorlog, slecht beleid en slechte infrastructuur, dat er niet genoeg voedsel in afrika is voor al de mensen is gewoon niet waar.
KriKKe schreef:Wat is daar nu onethisch aan?

Is sterven van de honger erger dan sterven van malaria? Er zullen trouwens ook wel gebieden zijn die niet zo onder hongersnood lijden, maar wel last hebben van malaria. Ik denk niet dat het de situatie zal verslechten in ieder geval... Ik denk ook niet dat malaria oplossen zomaar een drastische invloed gaat hebben op de populatie.
Het is voor ons onetisch om medicijnen niet te verspreiden voor de reden dat anders het bevolkingsgroei te veel zal stijgen. We geven toch ook graan als er een hongersnood is? Zoals Ass het suggereert zouden we ook moeten stoppen met dat.
Ik zeg niet dat de bevolkingsgroei groter zal worden, ik heb het over het geboortecijfer. Dat is door het gebrek aan anti-conceptie erg groot. Nu heeft men al moeite om de kinderen die ziektes als AIDS en malaria overleven te voeden, moet je nagaan als die anderen de ziektes overleven. ....
Ze kunnen de kinderen niet voeden omdat de ouders zijn overleden aan aids en malaria, het hele economisch systeem is ontwricht als ouderen sterven. Juist malaria zorgt ervoor dat het land onbewerkt blijft.
Assassinator

Het voedselprobleem komt niet doordat het land het niet aankan, maar door economische problemen, oorlog, slecht beleid en slechte infrastructuur, dat er niet genoeg voedsel in afrika is voor al de mensen is gewoon niet waar.
Ik had mezelf al eerder verbeterd: ik zei al, gewoon het voedselprobleem oplossen. Dat betekend: al die rommel weg die jij nu opnoemt.
Het is voor ons onetisch om medicijnen niet te verspreiden voor de reden dat anders het bevolkingsgroei te veel zal stijgen. We geven toch ook graan als er een hongersnood is? Zoals Ass het suggereert zouden we ook moeten stoppen met dat.
Ook daarin heb ik mij al verbeterd. Eerst het voedselprobleem oplossen, dan asap overgaan op het uitbannen van die ziektes.
Ze kunnen de kinderen niet voeden omdat de ouders zijn overleden aan aids en malaria, het hele economisch systeem is ontwricht als ouderen sterven. Juist malaria zorgt ervoor dat het land onbewerkt blijft.
Met ouderen bedoel ik dus echt ouderen. Zijn het niet juist de ouderen en de jonge kinderen die sterven aan malaria? Aangezien die minder weerbaar zijn. En is het niet AIDS die de volwassenen dood?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Jan van de Velde
Moderator

als we eerst het voedselprobleem oplossen worden mensen zoiezo weerbaarder tegen malaria omdat hun conditie vooruit gaat.
malaria is een parasiet en bij de besmetting speelt conditie geen rol van betekenis. Met een betere conditie overleef je meer of heftiger aanvallen, maar je bent net zo uitgeschakeld.
Als we eerst het malariaprobleem oplossen wordt het voedselprobleem alleen maar groter.
malaria is niet een op korte termijn dodelijke ziekte, maar zorgt voor veel ziekteverzuim, waardoor land onbewerkt blijft liggen. Ik heb geen cijfers maar vermoed dat het lood om oud ijzer is.
Alleen de sterkste kinderen overleven en de ouderen worden ook uitgeschakeld.
Malaria is geen ziekte die je overleeft en daarna resistent vrolijk verder leeft, eenmaal besmet blijft het sukkelen met zich steeds herhalende aanvallen, tenzij je een heel goede medische behandeling krijgt.
Wat ook al zou helpen tegen het malariaprobleem: schoon water.
Hoe belangrijk schoon water ook is voor de algemene gezondheidstoestand, er is geen enkel verband tussen malaria en schoon water, (of je zou elk stilstaand water waarin zich muggen kunnen ontwikkelen als niet-schoon water moeten beschouwen)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Jan van de Velde
Moderator

mijn product kan de malaria mug en larve op een natuurlijke manier doden waarbij mens,dier en micro organisme geen gevaar lopen
Leg eens uit?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Terug naar “Politicologie en Economie”