Ik wil alleen weten of ik in staat ben om de tijd uit te rekenen die nodig is om theoretisch door de aarde heen te vallen.Hoe kun je nu door de aarde vallen?
Wie zegt dat er levends door de aarde heenvalt?Ik denk dat je het niet overleefd.
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Ik wil alleen weten of ik in staat ben om de tijd uit te rekenen die nodig is om theoretisch door de aarde heen te vallen.Hoe kun je nu door de aarde vallen?
Wie zegt dat er levends door de aarde heenvalt?Ik denk dat je het niet overleefd.
Als je door de aarde valt, is de versnelling niet meer overal G (in het midden van de aarde is de versnelling zelfs nul). De snelheid is normaliteit beperkt vanwege luchtweerstand. Een parachutist in vrije val haalt ongeveer 230 km/h.Anonymous schreef:Hoop dat jullie er ook rekening mee houden , dat iemand die 'valt' een versnelling van 1G heeft , doch dat de snelheid waarmee iets/iemand valt beperkt is en dat je , naar ik dacht niet sneller kan vallen als rond de 1100km/uur.
Dus ik denk dat je bereking best doet bereken hoelang het duurd eer je die snelheid hebt dan zien hoever je al bent , en dan resterende afstand invullen met je snelheid die je daarna constant hebt.
ps / beperking van de snelheid is vooral van doen door de luchtweerstand.