Hoe zit dat trouwens met je naam? One step forward? Van linkin park?
Nope. is een nummer van Selfmindead (een best onbekende hardcore/metalcore band).
unearth? Das wel een beetje gay-core hoor
![Knipoog ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Valt toch best mee?
Converge is geweldig, lekker kwaad!
Ik had ze nog een tijdje geleden in de Melkweg in Amsterdam gezien. Was een erg vette show van ze.
Dillinger escape plan is iets minder chaotisch in het gehoor, maar ook lekker **** op.
Heb ik me helaas nog niet echt goed in die band verdiept.
Kent iemadn Point of few? dat reken ik wel tot echte hardcore.
Qua naam ken ik ze wel. Ik zal ze us met soulseek opzoeken.
WAt er trouwens mee bedoelt wordt, de term hardcore, is harde kern. Dan zou je bovenstaande onder hardore punk/metal rekenen. De stamp-hardcore, waar gabberend nederland op strak staat, reken ik tot hardcore-gabber. Elke stroming z'n harde kern, right?
True, zo heb je ook een rap stroming met de naam hardcore.
Het probleem alleen dat zodra je het woord hardcore noemt iedereen automatisch aan gabber zooi denkt. De meesten weten geen eens dat er ook een punk stroming die naam heeft.
Trouwens een leuke ontstaan geschiedenis heeft hardcore (voor de mensen die naar punk luisteren en hardcore niet kennen). Een soort tegen reactie op de commerciele invloeden in de punk, toen punk dus mainstream begon te worden. De hardcore scene ontstond eerder dan het sub-genre. Dat subgenre is eigelijk een logisch gevolg. Back to the roots en dan rauwer. Muziek van black flag hoor je gewoon de "evolutie" van het genre zeg maar.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer