Anonymous
Artikelen: 0

Re: Invriezen na je dood?

Ahoi,

ik maak mijn eindwerk over cryonisme. Dus over het (al dan niet) invriezen van mensen.

Toen ik er voor het eerst iets over hoorde, dacht ik ook dat dit een of ander sprookjesachtig verzinsel zou zijn van een goedgelovige gek.

Maar ik ben er nu al een half jaar mee bezig, en ik heb ingezien dat het best wel mogelijk is.

De huidige cryonisten (mensen die zich gaan laten invriezen) laten bijna allemaal enkel hun hoofd invriezen. Dit is niet alleen goedkoper, maar ook rationeler. Je wil toch niet met een 'versleten' lichaam ontwaken?

Deze cryonisten hopen op het realiseren van de nanotechnologie. Je zou dit kunnen beschouwen als piepkleine robotjes, ter grootte van een cel, die ze in je lichaam zouden brengen. De robotjes zouden al de aangebrachte schade, die veroorzaakt werd door het invriezen, herstellen.

Ik heb een meeting gehad met de drie enigste cryonisten in België. Deze mensen willen hun leven zo lang mogelijk rekken. Ze grijpen elke kans die ze krijgen.

Greetz,

Sander

P.S. Zijn er misschien mensen die eveneens hun eindwerk maken over cryonisme? Zou ik misschien contact kunnen opnemen met hen?
Anonymous

Zullen die herboren lijken normaal functioneren of zullen we in hun onderhoud moeten voorzien?

Misschien komt er dan ook nog een stichting voor behoeftige zombies.

Vergeet vooral niet te storten op Rek.Nr.: --- ------- --
Anonymous

Weet je wat mij fascineerd? Dat is het gegeven dat diegene die wordt ingevroren het niet eens in de gaten heeft, dat hij 100 jaar of 300 jaar heeft doorgeslapen na zijn ontdooiing. Het is volgens mij dan ook een enorme psychologische druk op diegene, want alles zal veranderd zijn. :wink:
Capslock

je kan wel het lichaam invriezen maar niet de geest ( ziel ) dus als die na 1000 jaar wordt ontdooit heeft die geen bewustzijn meer dus eigenlijk zie ik het nut er niet van in als alle mensen dan als zombies rondlopen
Wouter_Masselink

Wie zegt dat je ziel in je hersenen of ergens anders in je lichaam zit. (kom nu niet aanzetten met dat '21 gram' gebeuren) Hoewel ik er ook wel van overtuigd ben dan je meer bent dan de som van je lichaamsdelen, is dit niet echt het geschikte topic om het daarover te hebben.
"Meep meep meep." Beaker
Capslock

ik zeg dat ik dat denk , wat denk jij dan dat je ziel ergens achter je lichaam zweeft ? misschien niet maar ik vind dat het er wel bij hoord .
Wouter_Masselink

Dat weet ik dus niet. Het enige dat ik stel is dat jezelf meer dan de som van je lichaamsdelen bent. Echter dit is niet het goede sub-forum om deze discussie te voeren.
"Meep meep meep." Beaker
Capslock

Echter dit is niet het goede sub-forum om deze discussie te voeren.

nee daar heb je wel gelijk in
Cassanne

Je hoofd laten invriezen, haha. Wel leuk voor een museum over een jaartje of honderd, ik zou er wel naar toe gaan zo'n tentoonstelling.

Tenzij voor die tijd natuurlijk een keertje de stroom uitvalt van de vriezer.

Ik heb hier wel eens een grappig sf verhaaltje over gelezen. Er was een grote crimineel, die liet zich ook invriezen om zo aan de politie te ontsnappen. Maar het ontdooimechanisme ging kapot en hij werd pas vier miljard jaar later weer wakker, toen al het leven op aarde inmiddels uitgestorven was :shock:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Anonymous

Lijkt me nog toekomstmuziek maar zouden mensen zich ook tijdelijk in kunnen laten vriezen? Bijvoorbeeld voor één dag? Ik dacht dat dat al wel kon.
Doffer

Hopen de Mummies ook niet dat ze nog tot leven gewekt worden ?

Moet je kijken hoe hun lijken geschonden worden, zo zal het ook wel gaan met ingevroren lijken.
9MM

Hopen de Mummies ook niet dat ze nog tot leven gewekt worden ?

nee, dat zat meer met het leven na het aardse
Farshad

nee, dat zat meer met het leven na het aardse
Dat komt de mensen uit het museum wel goed uit.

Ik zal liever niet ingeveroren willen worden want ik wil hetzelfde einde als alle andere mensen ervaren. Ik ben toch wel benieuwd wat er na de dood komt. En er is zeker een risico dat er niets na dood is, maar dat risico moet je gewoon nemen.
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!
Wouter_Masselink

Lijkt me nog toekomstmuziek maar zouden mensen zich ook tijdelijk in kunnen laten vriezen? Bijvoorbeeld voor één dag? Ik dacht dat dat al wel kon.
nee dat kan niet. Men is al wel zo ver om kikkers in te vriezen voor een bepaalde tijd (weet niet meer hoe lang. Er staat me iets bij van 7 uur, pin me er niet op vast) om ze daarna weer te ontdooien. Dit hebben ze gedaan via een zoutoplossing.

Voor mensen is dit onmogelijk en zal het dat ook waarschijnlijk wel blijven. De mens bevriest te langzaam waardoor er ijskristallen zullen vormen. en al het weefsel zal zo dus kapot gaan.
"Meep meep meep." Beaker

Terug naar “Geneeskunde”