Ahoi,
ik maak mijn eindwerk over cryonisme. Dus over het (al dan niet) invriezen van mensen.
Toen ik er voor het eerst iets over hoorde, dacht ik ook dat dit een of ander sprookjesachtig verzinsel zou zijn van een goedgelovige gek.
Maar ik ben er nu al een half jaar mee bezig, en ik heb ingezien dat het best wel mogelijk is.
De huidige cryonisten (mensen die zich gaan laten invriezen) laten bijna allemaal enkel hun hoofd invriezen. Dit is niet alleen goedkoper, maar ook rationeler. Je wil toch niet met een 'versleten' lichaam ontwaken?
Deze cryonisten hopen op het realiseren van de nanotechnologie. Je zou dit kunnen beschouwen als piepkleine robotjes, ter grootte van een cel, die ze in je lichaam zouden brengen. De robotjes zouden al de aangebrachte schade, die veroorzaakt werd door het invriezen, herstellen.
Ik heb een meeting gehad met de drie enigste cryonisten in België. Deze mensen willen hun leven zo lang mogelijk rekken. Ze grijpen elke kans die ze krijgen.
Greetz,
Sander
P.S. Zijn er misschien mensen die eveneens hun eindwerk maken over cryonisme? Zou ik misschien contact kunnen opnemen met hen?