Miels
Beheer
Artikelen: 6

Re: Kleurenpalet

#F3F4FB is dus blijkbaar geen absolute kleur maar altijd gelijk aan de achtergrond.
Wat we natuurlijk ook zouden kunnen doen is de kleur nog IETS lichter maken, zodat het wat tussen de gewone achtergrondkleur en de quote-achtergrondkleur in zit. Bijv #F6F7FE

x en dan hier even een regel om te kijken hoe dat eruit komt te zien x
en dan hier even een quoteregel om te kijken hoe dat eruit komt te zien
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Cycloon
Artikelen: 0

Lijkt perfect pi.gif
Jan van de Velde
Moderator

Het is dat ik weet dat er iets staat dat ik nog een vage streep op mijn scherm kan herkennen, maar da's al. Is op zich een leuke pleister voor het gebrek aan tabel-functie. Nu ik dit zie vraag ik me ook af waarom ik daar nooit eerder aan gedacht heb. Ik heb hier de nodige tabelletjes met puntjes in elkaar zitten knoeien, en die kleur die dingen nagenoeg onzichtbaar maakt kende ik ook al...... pi.gif .
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Bart

Alternatief is natuurlijk om code tags te gebruiken. Daarin blijven de spaties wel staan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Jan van de Velde
Moderator

Alternatief is natuurlijk om code tags te gebruiken. Daarin blijven de spaties wel staan.
Ja, maar daarin raak je alle andere opmaakmogelijkheden weer kwijt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Fred F.
Pluimdrager

Domme vraag natuurlijk, maar ....... wat zijn code tags?
Hydrogen economy is a Hype.
Cycloon

Zoiets als dit:

Code: Selecteer alles

Een woord					   veel spaties				   nog een woord

Je maakt ze met [ code ] en [ /code ] (wel spaties weghalen)
MRDavidSingh3

Is het niet mogelijk om de bb tag [pre ]preformatted text goes in here[/pre ] toe te voegen zodat het werkt als de html <pre></pre> tags? hier kan geen misbruik van gemaakt worden en je hoeft geen code tags gaan te gebruiken of je tekst anders inkleuren. Als het mogelijk is om nieuwe bb tags toe te voegen aan het forum maar het zou wel handig zijn aangezien ik ook soms met een simpel tabelletje werk.

voor diegenen die het niet weten, <pre></pre> zorgt dat de spaties die ertussenstaan niet verkleind worden tot een spatie.
PdeJongh

Een BB-code daarvoor is reeds aanwezig, alleen bestaat deze uit de tags [ indent ] en [ /indent] (spaties weghalen) :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
E.Desart

Gewoon een testje.

Het character Alt+0160 geeft a non-breaking space (in tegenstelling tot een gewone space)

Test

col01       col01 (beide gesplitst door chars Alt+0160)

In feite word deze blank behandeld als een gewone letter (en geldt ook niet als een splitsing op het einde van een regel, de woorden bij elkaar houdend).

Dit werkt normaal in alle Windows software (inclusief Excel, Word, etc.) Het werkt ook via mijn Internet Explorer browser, maar blijkbaar niet via Firefox. Ik weet niet of dit laatste een lokaal probleem is hier of systematisch voor Firefox.

Op de meeste of vele toetsenborden kan je een letter op een niet gebruikte toets programeren of een lettercombinatie gebruiken.

Ik ken een forum waar de administrator standaard alle blanks laat reageren als Alt+0163 in functie van tabellen invoer.

Maar ik heb er geen idee van hoe. Ik zeg het maar omdat dit dus mogelijk blijkt.

+++++++++++++++++++++

Zo is character Alt+173 a non-breaking hyphen (verbindingsstreepje)
Eric
E.Desart

E.Desart schreef:Ik ken een forum waar de administrator standaard alle blanks laat reageren als Alt+0163 in functie van tabellen invoer.

Maar ik heb er geen idee van hoe. Ik zeg het maar omdat dit dus mogelijk blijkt.

Dit was fout: hij houd de eerste als normale blank en alle volgende automatisch als een soort Alt+0163 simulatie.

Dit laat het opbouwen van tabellen toe zonder dat de gebruiker hier iets van merkt of voor hoeft te doen.
Eric
E.Desart

E.Desart schreef:col01 col01 (beide gesplitst door chars Alt+0160).

Het werkt ook via mijn Internet Explorer browser, maar blijkbaar niet via Firefox. Ik weet niet of dit laatste een lokaal probleem is hier of systematisch voor Firefox.

Tiens, het werkt in Firefox ook maar niet in the preview in Firefox.

Sorry voor de verwarring mensen.

Je kan dus Alt+0160 gebruiken als blank die blijft staan, ongeacht aantal, in een gewone post.
Eric

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”