Ruben01
Artikelen: 0

Re: Informatieve filmpjes over gedistribueerd berekenen

DePurpereWolf schreef:Tja, het brabantse accent is het mooiste van de wereld.......

:D

We zullen nog wel een beetje verder zoeken naar een mooie stem :D .

Ik ga proberen zo snel mogelijk een filmpje te maken maar momenteel ben ik aan het knoeien met mijn besturingssysteem. Als het niet direct opgelost is neem ik wel een andere lap- of desktop.
Ger

We zullen nog wel een beetje verder zoeken naar een mooie stem :D .
Hé, niks tegen Brabant he. :D
Als het niet direct opgelost is neem ik wel een andere lap- of desktop.
Doe maar duur...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Hé, niks tegen Brabant he. :D
Ik heb helemaal niks tegen Brabant :D .

Momenteel ben ik aan het proberen om een filmpje te maken maar het valt wel een beetje tegen, ik had verwacht enkele mooi banners en of wallpapers over Folding@Home te vinden op het internet voor deze als achtergrond te gebruiken. Er is spijtiggenoeg heel weinig te vinden van mooie wallpapers.

Ik zal wel zien wat ik nog tegenkom.

Als jullie iets weten staan mag je het altijd laten weten.

Nog een vraagje, de installatie van F@H moet ik deze gans filmen en erin zetten of is dat overbodig ?
DePurpereWolf

((tja, het installeren van BOINC is veel makkelijker))

Maar, dat is toch niet zo ingewikkeld, dat installeren? Gewoon exe downloaden, uitpakken, instellen, e.d.?

Als het te lang duurt kan je er altijd in gaan knippen.
Ruben01

Ik heb een klein stukje van een filmpje gemaakt, ik had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn.

Normaal zou ik zoiets niet posten maar omdat ik beloofd had om het te proberen doe ik het toch, zo kunnen jullie zien wat je als resultaat krijgt na toch wel een tijdje werk.

Momenteel staat het allemaal nog redelijk snel na elkaar, als er ooit iets ingesproken moet worden dan zal het waarschijnlijk allemaal wat trager moeten.

Het spijtige is dat de stukken die ik gemaakt heb met Hypercam dat deze van slechte kwaliteit zijn (niet echt leesbaar). Ik heb reeds het aantal frames per seconde verdubbeld voor de kwaliteit te verbeteren maar blijkbaar is het nog niet echt optimaal.

Het is ook nog niet af, wat moet er volgens jullie bij en wat kan er verbeterd worden??

Het is niet erg als jullie het slecht vinden, zelf ben ik ook teleurgesteld.

Het filmpje is gemaakt met windows movie maker en hypercam, heeft er iemand betere software ?

Je kan het filmpje vinden op youtube.
Morzon

wat heb je voor frame compression quality gekozen? (onder tabblad avi file)
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.
Ruben01

wat heb je voor frame compression quality gekozen? (onder tabblad avi file)
Ik heb niks gedaan aan deze instelling maar standaard staat die precies op 75%. Wat gaat deze parameter juist doen en hoe kan ik de kwaliteit hierdoor verbeteren?

ps: ik heb ook op youtube gemerkt dat de kleur van de tekst niet zo duidelijk leesbaar is als op mijn pc scherm, deze kan natuurlijk altijd donkerder gemaakt worden.
Morzon

probeer eens 0%
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.
Ruben01

probeer eens 0%
Dan zie je niks meer :D .

Ik denk dat je je hebt vergist Morzon, op 100% is alles heel helder :D . Bedankt voor de tip !!

Wie heeft er nog tips voor het verbeteren + uitbreiden van het filmpje, de kwaliteit is al verbeterd door Morzon, alles is welkom.
Morzon

ik dacht dat ik "probeer eens 0% en zie het verschil" had getypt:)
Ruben01

ik dacht dat ik "probeer eens 0% en zie het verschil" had getypt:)
Dan was er precies iets foutgegaan, maar het is oké nu :D
DePurpereWolf

Als beginnetje is de film helemaal niet verkeerd.

De eerste slide is goed, maar de tweede moet anders.

Daar heb je een lijst van data, maar ik denk dat het beter is dat je twee grafieken gebruikt. Dus een met de positie op de y-as en een met de hoeveel behaalde punten op de y-as, en de tijd op de x-as.

Verder zou ik dan ook puntsgewijs dit behandelen. Ik zal kijken of ik dat in een ppt. presentatie kan stoppen.

Het tweede gedeelte is de installatie. Ik zou ook de website erbij vermelden. Maar over het algemeen moet je inzoomen op wat belangrijk is, of je schermresolutie helemaal naar beneden zetten. Er is teveel informatie op het scherm. Wel leuk dat je vista hebt, dat maakt het al wat 'nieuwerwetser'.
DePurpereWolf

Hup, ik heb ook even wat geprobeerd. Het gaat over de statistieken van wsf F@H, ik heb een kleiner scherm gepakt. Maar na het uploaden naar youtube is het nog steeds niet geweldig.

De width by height is 652 by 388 px. Ik denk niet dat dat verder omlaag kan. De conversie naar youtube laat gewoon te wensen over.

Hier is het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=7uT9gb54-UA
Ruben01

Jouw idee voor de evolutie van het team in een grafiek te zetten is zeer goed denk ik, ik ga dit straks eens proberen uitwerken.

Ik ga ook wat meer proberen inzomen, het aantal frames pers seconde dat ik film een beetje opdrijven en dan de tip van Morzon toepassen.

Misschien moeten we ook eens kijken voor GoogleVideo te gebruiken ipv Youtube misschien is daar de conversie beter, ik heb er wel geen ervaring mee.

Als je wil kan ik je ook een geregistreerde versie van Hypercam 2 doorsturen, dan dan is die Unregistered Version eraf :D
Ruben01

Ik heb eens geprobeert voor een aantal stukjes ingezoomt te filmen en dan eens te uploaden. Op mijn pc is het resultaat van die filmpje altijd van een relatief goede kwaliteit maar wanneer ik het upload op youtube dan valt de kwaliteit heel erg tegen.

Ik heb ook eens geprobeert een probeer filmpje op google video te zetten maar dit duurt voor enkele seconden film enorm lang en het resultaat is zeker niet beter als youtube.

Kan hier iets aan gedaan worden, een filmpje van zo'n kwaliteit is niet echt reclame voor ons team :D

Terug naar “IT en informatica”