zwolle1123456live.nl schreef:Ik ben een 12 jarige scholier die heel veel ervaring heeft met handel e.d.
Ik heb zo'n duizend euro die ik wil inversteren in aandelen.
Veel mensen zeggen dat het onmogelijk is om als 12 jarige te handelen en te inversteren, ik heb inmiddels het tegendeel bewezen maar ik vraag me af of dit ook geld voor aandelen.
Iemand die hier iets vanaf weet??
Als tiener belegde ik hoogstens via jeugdfondsen, die trouwens nog best wat opleverden en redelijk veilig zijn.
Echte beleggingen deed ik pas veel later. Mensen beleggen in goud als er veel veranderingen in de samenleving gaande zijn en de economie in gevaar komt, dus ik ging ervan uit dat rond de eenwording van Europa de goudkoers wel zou stijgen. Ik heb met een investering van 500 bijna gelijk 100 gulden verdiend. Toen raakte ik overmoedig en investeerde in multimedia fondsen en een nieuw type legering
Een paar duizend gulden minder besloot ik eventjes met beleggen te stoppen..
Ik zou je dus aanraden voorzichtig te blijven. Goud en andere zeldzame metalen zijn wel een goede aanrader, vooral lithium raakt steeds zeldzamer omdat het wordt gebruikt in accu's en grootleverancier China de export stil legt. Maar misschien wordt volgende week een alternatief voor lithium ontdekt, en dan kan je maar beter gelijk verkopen. Bij aandelen handelen moet je op de hoogte blijven van alle relevante nieuws, en dat kost echt veel tijd. Ik begreep bijvoorbeeld niet de significantie van de rechtszaak tegen Microsoft, anders had ik gelijk mijn multimedia aandelen verkocht.
Weet je zeker dat je zoveel tijd en moeite erin wilt steken? En waarom trouwens gelijk aandelen en niet obligaties of turbo's? Die hebben minder risico.