![Knipoog :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Wat het berichtje van de gast betreft, volgens mij maakt het niet uit of het heelal eindig is, je telt toch gewoon door als een ruimteschipje verder in de ruimte komt?
Moderators: jkien, Michel Uphoff
als het helal oneindig is, waar leg je dan het nulpunt. of wacht eens, ik realiseer me net dat als je vanaf bijvoorbeeld de aarde of de zon gaat tellen, dus daar leg je dan alle nulpunten, dan ga je gewoon oneindig in de negatief als in de positief. dit lijkt me wel goed te kunnen.Syd schreef:Arjesara, dat begrijp ik niet, maar doe geen moeite om het uit te leggen.
Wat het berichtje van de gast betreft, volgens mij maakt het niet uit of het heelal eindig is, je telt toch gewoon door als een ruimteschipje verder in de ruimte komt?
Lijkt me lastig: zon staat niet stil en is niet vanuit alle richtingen in het heelal zichtbaar.
Reaper schreef:eeey
als je nou alleen onze melkwegstelsel in het assenstelsel neemt
met als nulpunt het midden
want buiten onze melkwegstelsel zullen we wel nooit komen gewoon door de te grote afstanden
ik bedoel nie onze zonnestelsel maar de melkwegstelselk vind dit wat té, maar je hebt gelijk kwa referentiepunt zou je bv. de Aarde kunnen nemen. Ik neem aan dat toekomstige astronauten graag op een dag weer naar huis willen. Ik zou het anders niet weten, zolang er niet écht een vast punt is te ontdekken in het universum lijkt me het een probleem.