Niet verwoonderlijk dat mensen op oudere leeftijd meer ''picky'' worden, zeker als men uit een andere relatie is gekomen die totaal is mislukt, want men wenst niet in een zelfde relatie, met alle inns- and outs, terecht te komen. Maar het duurt een tijd dat vertrouwen in andere terug komt.Wat ik vooral om me heen zie gebeuren is (zeker naarmate de vrijgezellen steeds wat ouder worden) ze ook steeds kieskeuriger/selectiever worden.
Daarom is internet daten een zeer goed hulpmiddel om een ander beter te leren kennnen. Via een datingsite kun ofline via MSN Messenger Live of Yahoo Messenger gaan chatten, en dan kom je er snel achter of die persoon geschikt voor je is of niet.Zo moet de eventuele partner al bij voorbaat aan een enorme waslijst dingen voldoen, voor ze er ook maar mee gaan praten laat staan daten.
Dat verhindert natuurlijk enorm dat dat misschien best een goede partner voor je is, die als je diegene leert kennen de mens van je dromen is, helaas dat ie alleen op die dag de verkeerde schoenen aanhad ofzo. En wie weet kan je je er best overheen zetten dat het beroep of de haarkleur niet aan je lijst voldoet en kun je volmaakt gelukkig worden met diegene, maar ze zijn op deze manier al bij voorbaat afgeschreven.
Dat is nu een van de problemen waar mannen hier nu mee zitten, de westerste vrouw is te zelfstandig geworden, stellen hoge eisen aan zich zelf en aan andere. Het is ook niet verwonderlijk dat mannen een vrouw uit het buitenland halen of zij verkassen naar het buitenland om dat deze mannen onze vrouwen spuugzat zijn, vanwege hun arogante opstelling naar mannen toe.In de huidige maatschappij is het (zeker voor vrouwen) helemaal niet meer nodig een partner te hebben omdat ze ook zonder partner onhafhankelijk en gelukkig kunnen zijn. Daarom gaan de maatstaven voor een eventuele partner nogal omhoog.
Als kanttkening moet ik erbij plaatsen dat aan beide kanten/fronten in het verleden fout is gegaan waardoor deze ziekelijke situatie is ontstaan, de vlucht van de Nederlandse(blanke) naar het buitenland zal zeker in de toekomst gaan toenemen.