Ruben01
Artikelen: 0

Re: Portable folding@home

Ik startte vanochtend mijn computer op met de stick erin, Folding werd automatisch gestart, en wel met de stick-WU.
Ik heb wel een vermoeden wat er gebeurd, je steekt je stik in je pc wanneer hij opstart en ipv van het programma op je pc gaat hij het programma op je stick opstarten. Dit gebeurt enkel wanneer je computer opstart, anders zal je het handmatig moeten doen. Ik weet ook niet of dat bij iedereen de software gaat automatische gaat beginnen bij het opstarten van de pc.
Ah, jij doet dat dan via het startmenu?
Ik heb een icoon op mijn bureaublad.
Jan van de Velde
Moderator

Ik heb wel een vermoeden wat er gebeurt, je steekt je stick in je pc wanneer hij opstart en ipv van het programma op je pc gaat hij het programma op je stick opstarten. Dit gebeurt enkel wanneer je computer opstart, anders zal je het handmatig moeten doen.
Dan zal dit verschijnsel even op meerdere PC's getest moeten worden en de resultanten/het resultaat in de handleiding vermeld.
Ik weet ook niet of dat bij iedereen de software gaat automatische gaat beginnen bij het opstarten van de pc
Dan zal ook dit verschijnsel even op meerdere PC's getest moeten worden en de resultaten/het resultaat in de handleiding vermeld.
Ik heb een icoon op mijn bureaublad.
Inderdaad, heb ik ook, gebruik ik nooit overigens. Dan zou ik toch die drie routes even noemen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ruben01

Jan van de Velde schreef:Dan zal dit verschijnsel even op meerdere PC's getest moeten worden en de resultanten/het resultaat in de handleiding vermeld.

Dan zal ook dit verschijnsel even op meerdere PC's getest moeten worden en de resultaten/het resultaat in de handleiding vermeld.
Oke, iedereen die dit leest moet het zeker eens proberen en kijken wat er gebeurt, de resultaten liefst zo duidelijk mogelijk beschrijven en misschien is het handig een apparte topic te openen omdat het anders nogal verwarrend gaat worden.
Inderdaad, heb ik ook, gebruik ik nooit overigens. Dan zou ik toch die drie routes even noemen.
Ik snap even niet wat je bedoelt hoor Jan, ik vermoed dat het hierover gaat:
Ga via Deze Computer naar je memorystick en maak hierop een map aan bijvoorbeeld "Folding@Home"
Wat moet er volgens jou dan nog bij ?
Jan van de Velde
Moderator

• Ga via het icoon op je bureaublad, via de verkenner of via het startmenu naar "Deze Computer"
  • Zoek hier naar je memorystick en maak hierop een map "Folding@Home" aan
en ik ben al een test aan het draaien op een computer waarop geen Folding is geïnstalleerd. U hoort van ons.
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
Ruben01

Jan van de Velde schreef:
  • Ga via het icoon op je bureaublad, via de verkenner of via het startmenu naar "Deze Computer"
  • Zoek hier naar je memorystick en maak hierop een map "Folding@Home" aan
Zo bedoel je, ik dacht dat het zo iets te kinderachtig zou worden maar inderdaad het is wel compleet en voor sommige mensen misschien nodig. :D
en ik ben al een test aan het draaien op een computer waarop geen Folding is geïnstalleerd. U hoort van ons.
Tof, ik ben ook aan het testen !!
Jan van de Velde
Moderator

Test mislukt. Die computer herkent geen usb-sticks. Iets kapot denk ik.... :D
Zo bedoel je, ik dacht dat het zo iets te kinderachtig zou worden maar inderdaad het is wel compleet en voor sommige mensen misschien nodig. 8-)
Voor ervaren computergebruikers hoef je geen handleiding te schrijven. Het is mij zonder handleiding ook gelukt..... :D En toch lees ik heel begripvol door beginnershandleidingen. Dat gaat dan wel ni de trant van "tuurlijk"......"tuurlijk".... etc, maar het bljift wel stap voor stap helder.
Ruben01

Test mislukt. Die computer herkent geen usb-sticks. Iets kapot denk ik.... :D
Dat is spijtig :D .

Ik heb het even op mijn 2 computers en op mijn zus haar pc getest.

Op de pc's waar Folding@Home reeds op de HD stond gaat hij nu verderwerken aan de WU van de USB (als de stick er inzit voor het opstarten van Windows).

Op de computer waar geen Folding opstaat gebeurd er zolas ik verwacht had niks (het zou wel raar zijn dat hij daat ook automatisch opstarte 8-) ), daar moet je dus handmatig opstarten.
Jan van de Velde
Moderator

Op de pc's waar Folding@Home reeds op de HD stond gaat hij nu verderwerken aan de WU van de USB (als de stick er inzit voor het opstarten van Windows).
Dat deed'ie dus bij mij ook.
DePurpereWolf

Even over de technische kant. Alles van voor Win2000 zal moeite hebben met de stick te herkennen als je het er in steekt, die funtie zat er toen gewoon nog niet op.

Ook zal als je de stick in de computer steekt de 'letter' van de drive niet constant zijn, want wel is vervelend kan zijn.
Jan van de Velde
Moderator

Even over de technische kant. Alles van voor Win2000 zal moeite hebben met de stick te herkennen als je het er in steekt, die funtie zat er toen gewoon nog niet op.
de onderhavige computer draait XP (al kan hij dat maar net aan), maar ik denk dat die usb-poortjes kapot zijn. Er is wel meer aan dat ding dat niet meer lekker werkt......
Ger

Ik startte vanochtend mijn computer op met de stick erin, Folding werd automatisch gestart, en wel met de stick-WU.
Ik ben er inmiddels achter hoe dat komt. Als je F@H installeert, dan komt er automatisch een vermelding in het menu opstarten. Daarin staan de items die automatisch worden opgestart als je Windows opstart.

Kijk maar eens in Start --> Alle Programma's --> Opstarten

Daar zie je F@H ook bij staan.

Omdat je de F@H als laatste op de USB-stick hebt geïnstalleerd wordt die gezien als "juiste" ofzo, en de reeds bestaande opstartvermelding wordt daarom vervangen door de nieuwe: die van je USB-stick dus. Je kan dit terugzetten door in dat genoemde menu Opstarten met de rechtermuisknop te klikken op Folding@Home en te kiezen voor Eigenschappen. Je ziet dan een venstertje met onder andere het Doel. Daar zie je het pad staan naar Folding@Home op de USB stick. Vervang dat pad én daaronder "beginnen in" door de juiste waarden voor Folding@home vanaf je harddisk.
Bijlagen
fahsc
fahsc 860 keer bekeken
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ger

Helaas lijkt het bij mij toch niet te werken op het werk. vanaf de USB mag er geen contact worden gelegd met internet, dus hij kan geen contact maken met de server. Volgens mij zou hij wel moeten beginnen omdat hij toch al een WU heeft gedownload, maar hij begint er niet aan. :D

Ik ga eens kijken of ik op de een of andere wijze nog iets voor elkaar kan boksen, maar momenteel zie ik het even somber in. 8-)
- Jimi Hendrix -
Jan van de Velde
Moderator

Ik kan pas over twee weken weer bij de computers bij mij op mijn werk, dus tot die tijd geen ervaringen hiervandaan.

Ik snap het ook niet. Hij hóeft toch geen contact met internet te hebben om te werken, eenmaal dat hij gedownload is? Is het geen systeembeperking dat er überhaupt geen actieve software vanaf externe geheugens gedraaid kan worden, en dat de "fout"melding een beetje krom of algemeen gesteld is?
Ger

Jan van de Velde schreef:Kun je met de vraag over die WU........ . dat omvang misschien aansluiten bij je topic op het FAH-forum?

Ht lijkt me leuk om met zekerheid in ons USB-FAQ-bericht te kunnen vermelden dat, tenzij je je aanmeldt voor experimentele (beta) wu's je in principe niet op meer dan 20 MB hoeft te rekenen.
Volgens hen kan ik er vanuit gaan dat de WU's die verzonden worden niet groter zijn dan 5 MB getuige het feit dat je in het configuratiescherm kunt kiezen voor WU's groter dan 5 MB. Logischerwijs krijg je zonder die optie aangevinkt altijd kleinere WU's. Als ik dan de rest bekijk kom ik op zo'n 8 MB. Tel daar 5 bij op, neem wat marge en ik denk dat we kunnen stellen dat men op maximaal 15 MB moet rekenen.
Ik snap het ook niet. Hij hóeft toch geen contact met internet te hebben om te werken, eenmaal dat hij gedownload is? Is het geen systeembeperking dat er überhaupt geen actieve software vanaf externe geheugens gedraaid kan worden, en dat de "fout"melding een beetje krom of algemeen gesteld is?
Als ik kijk naar de logs probeert hij mijn identiteit vast te stellen. Daarvoor wil hij contact maken met de stanford-server. Waarom hij dat wil weet ik niet, ik leg het maar weer op de folding-community neer.
- Jimi Hendrix -
Jan van de Velde
Moderator

Als ik kijk naar de logs probeert hij mijn identiteit vast te stellen. Daarvoor wil hij contact maken met de stanford-server. Waarom hij dat wil weet ik niet, ik leg het maar weer op de folding-community neer.
"hij" als de computer waar ik het insteek, of "hij" winfah" die ineens een andere computer voor zich ziet?

Terug naar “IT en informatica”