Als niet meer boot is de kans groot dat het een hardware probleem is. Als hij netjes boot en de problemen pas beginnen bij het inlogscherm van Windows ofzo, dan is het 50/50. Het is dan moeilijk te zeggen of het een softwareprobleem of een hardwareprobleem is. De voorkeur geniet in zulke situaties uiteraard software, zeker als er pas wijzigingen zijn aangebracht.
Ik ben er vanuit gegaan dat het eens hardware probleem is.
JorisL schreef:Je kan proberen om de hardware 1 voor 1 in te pluggen op het moederbord.
Eerst alleen het hoogstnoodzakelijke. Cpu, geheugen etc.
En zo verder gaan tot je het kapotte onderdeel vind.
Momenteel ben ik dus zo ver dat ik weet dat het
niet ligt aan:
- cd-rom drives
- harde schijf
- geheugen
- videokaart
- voeding
Het is dus iets op het moederbord wat niet meer werkt. Ik heb het moederbord tot nu toe als 1 geheel gezien, maar blijkbaar kun je er ook dus ook onderdelen aan vervangen. Dit zou de eerste keer zijn dat ik zoiets doe, dus ik weet zo echt niet wat ik zou kunnen gaan unpluggen van het moederbord en wat broodnodig is en wat niet. Ik heb een overzicht van het moederbord uit de handleiding en ik heb een extra (werkende pc) met vergelijkbare componenten als de kapotte pc.
Hier het overzicht.
En
hier een plaatje van het echte ding (echter wel de PRO versie).
Goed, roept u maar eens wat nummers van componenten die ik zou kunnen uitwisselen met de pc die het nog wel doet (liefst houd ik dat zo dus vertel het er even bij als het een nogal dubieuze onderneming is). Zit op een nieuw moederbord trouwens een processor?