Moderator: ArcherBarry
Als het goed is gewoon de vaste stof, het zout.Bedankt voor alle hulp en informatie! Ik ga zometeen denk even langs de apotheek om te vragen of ze het daar hebben. Ben ook wel benieuwd wat ik zal krijgen; een literfles? een druppelflesje? en wat zal de prijs zijn?
dat hangt er vanaf hoeveel je gaat maken natuurlijk, je moet een verzadigde oplossing maken, en dat is niet, wat je volgens mij eerst ergens zei "gelijke hoeveelheden water en zout" maar zoveel zout tot het niet meer in warm water oplost en neerslaat!! dus niet met teveel water beginnen anders kan je nooit een verzadigde oplossing maken met 100 gram.WalterB schreef:Oke pi.gif
denk je dat 100 gram genoeg is?
1)Probeer de term "ijs" te bewaren voor bevroren water, net als de rest van de wereld, dat voorkomt een berg misverstanden.Word het ijs echt heet?
ik zei het dus een beetje verkeerd: boven die 58°C smelten de kristallen, en gaan daardoor terug in oplossing.Sodium acetate is also used in consumer heating pads or hand warmers. When sodium acetate trihydrate crystals (melting point 58 °C) are heated to around 100 °C, they melt. When this melt cools, it gives a supersaturated solution of sodium acetate in water. This solution is capable of supercooling to room temperature, well below its melting point, without forming crystals. By clicking on a metal disc in the heating pad, a nucleation center is formed which causes the solution to crystallize into solid sodium acetate trihydrate again. The bond-forming process of crystallization is exothermic, hence heat is emitted.