Jona444 schreef:99.5% mensen van de harddrugsgebruikers dronken melk stel er zijn 10.000 harddrugsgebruikers
99% mensen van de mensen die melk dronken gebruiken geen drugs, maar dit zijn er dan 10.000.000
en...
75% van de drugsgebruikers begon met canabis
Het lijkt me dat jij de fout nog steeds niet snapt. Kijk, wat ik vet gezet heb
zegt niets. De twee vette zinnetjes zijn compleet dezelfde, met uitzondering van het percentage en "cannabis" i.p.v. melk. Het onderlijnde zinnetje schept wat meer
duidelijkheid, maar heb je (bewust?) weggelaten bij de redenering i.v.m. softdrugs. Dus:
Hoeveel procent van de mensen die cannabis gebruiken/gebruikt hebben, zijn overgestapt naar softdrugs?
Paul Siemons schreef:Ik ben van dezelfde mening.
Ik zou bij god niet weten waarom drugs zouden moeten gelegaliseerd worden.
We zijn toch allemaal met onze gezondheid begaan.
Wat me het meeste verbaasd is dat hier op dit Wetenschapsforum er leden zijn die
een ongezonde levenswijze dan nog promoten.
Ik zou hier eerder een algemene afwijzing en bestrijding van het drugsgebruik verwachten.
Ik aanvaard dat een totale gezondheid zonder enig barstje niet mogelijk is. Ik heb ook weinig zin om ze frenetiek na te streven: als ik alles wat ongezond is moet laten en er in een wijde boog om heen lopen, vind ik het dat niet waard. Dat is wat anders dan helemaal niet begaan zijn met gezondheid. Dat is ook wat anders dan blind zijn voor de gevaren van drugs. Als ik jouw tekst lees krijg ik het gevoel dat vooral emotie speelt ("Drugs zijn slecht punt-aan-de-lijn!") dan een nuchtere analyse die (dit is natuurlijk slechts mijn mening) goede argumenten naar voor brengen voor legalisering van soft-drugs.
"Cannabis gezonder dan roken" het blijft roken punt uit dat hoort niet in mijn lijf thuis.
Het is je goed recht om dit te zeggen. Ik weet ook niet zeker of cannabis zo veel gezonder is dan roken. Maar legalisatie betekent niet dat je verplicht wordt om ook jointjes te gaan roken. Legalisering brengt integendeel het voordeel met zich mee dat de cannabis in de coffeeshops blijft, en dat het niet stiekem op straat moet gebeuren.
Edit: Qrnlk plaatste reeds enkele antwoorden, terwijl ik deze aan het typen was, en ik kan me geheel vinden in zijn mening.