Moderators: jkien, Michel Uphoff
Hoe werkt volgens jou een radio?Hoe kon Neil Armstrong geluiden naar de aarde sturen? Er is toch geen tussenstof die de lucht laat trillen?
Dit is een dilemma geweest voor de natuurkundigen in Newtons tijd. In zijn tijd hebben ze daarom het medium dat verantwoordelijk mag zijn voor het doorgeven van elektromagnetische trillingen 'de ether' genoemd. De ether zou overal om en in ons zijn.Maar hoe plant elektromagnetische straling zich dan voort? Omdat het een praktisch lege ruimte is zou het, net als radiogolven, toch ook iets nodig moeten hebben om zich voort te bewegen?
Is dat zo dat water op een andere planeet een andere dichtheid heeft? Stel, je zou water op de Maan leggen, zou de dichtheid dan inderdaad anders zijn doordat de zwaartekracht daar een stuk lager is?Wanneer je bedenkt dat een trilling van geluid sneller door materie reist met een hogere dichtheid en dat zwaartekracht juist voor hogere dichtheid van materie zorgt dan is zwaartekracht zeker een bijdrager aan beter geluid.
Ja nogal ja... Maar dat zijn films Als je een toppunt van wetenschappelijke ondeugdelijke films wilt zien, dan moet je War of the Worlds gaan kijken.in Star Wars films maken ze dan toch vreselijk grote fouten door de oorlogen en ontploffingen en voorbij zwevende ruimteschpene geluids effecten te geven?...
in Star Wars films maken ze dan toch vreselijk grote fouten door de oorlogen en ontploffingen en voorbij zwevende ruimteschpene geluids effecten te geven?...
Ja nogal ja... Maar dat zijn films Als je een toppunt van wetenschappelijke ondeugdelijke films wilt zien, dan moet je War of the Worlds gaan kijken.
Dichtheid wordt veroorzaakt door veel factoren zoals druk, zwaartekracht, cohesie, adhesie ( hechten aan elementen met elektromagnetische binding ). Ik denk dat je dus zeker kan zeggen dat op andere planeten een ander dichtheid geldt. Kijk maar eens naar een zwartgat waar dichtheid voornamelijk, dan wel niet geheel, wordt bepaald door eigen zwaartekracht.Is dat zo dat water op een andere planeet een andere dichtheid heeft? Stel, je zou water op de Maan leggen, zou de dichtheid dan inderdaad anders zijn doordat de zwaartekracht daar een stuk lager is?
Wil jij kijken naar een galactisch georienteerde film waar dus 70% zonder geluid is en veel effecten niet uitgevoerd kunnen worden omdat het wetenschappelijk niet correct zou zijn? Nee, het doel is nog altijd creativiteit en vermaak bij films ( evenals winst maken, geen geluid = saai = minder animo = minder inkomsten )in Star Wars films maken ze dan toch vreselijk grote fouten door de oorlogen en ontploffingen en voorbij zwevende ruimteschpene geluids effecten te geven?...
Ik ga hem zometeen op mijn computer kijken. Mocht ik van dingen schrikken dan meld ik het welja vertel. ik heb hem gisteren gezien maar heb niet echt veel storende dingen ofzo gezien.