Mijn eerste gedachte was dat kennis in deze juist de rem zet op creatief denken. Je zou bijvoorbeeld bij voorbaat een denkrichting niet in willen slaan omdat je denkt zeker te weten dat daar geen oplossing ligt op basis van de natuurkundige wetten die je op dat moment bekend zijn. Vandaar dat ik mijn leek zijn als voordeel zag. Aan de andere kant besef ik nu dat je evengoed een zeker dood eind in kunt lopen en dat dit achteraf verspilde moeite is, terwijl dat te voorkomen is door kennis vooraf.
Natuurkunde is inderdaad erg interessant. Ik denk echter dat het te moeilijk is voor me en misschien ook te saai door de grote hoeveelheid wiskunde etc. Momenteel heb ik een opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening afgerond (HBO) en het lijkt erop als of ik al in een soort premature midlifde crisis zit. Gezien bepaalde ideeen dat ik heb over deze samenleving vind ik het tot noch toe erg moeilijk om mijzelf daar in te passen. Maar ik sta altijd open voor enige overuiging in de richting van natuurkunde
. Maar besef wel dat ik enkel havo natuurkunde/wiskunde heb met een profiel natuur en gezondheid. Dat lijkt me lang niet genoeg voor natuurkunde.