D.Brok schreef:"De" oplossing voor het fileprobleem bestaat niet.
Dus wat dan briljante idee dan ook moge wezen (mijns insziens bluft hij gigantisch), het kan nooit veel soeps zijn.
Voor zover ik kan lezen is de vraag:
Ik heb een idee. Het idee is (terecht) niet beschreven. De vraag: hoe kan ik dit idee beveiligen om dit, indien mogelijk ten gelde te maken.
De vraag was niet: gelieve mijn doelbewust niet beschreven idee te bekritiseren. Meestal wordt verondersteld dat je alleen kritiek kan geven op iets wanneer je weet over wat het gaat.
Eigen aan een goed patenteerbaar idee is dat anderen hier nog niet aan gedacht hebben.
Vanwaar uit reageer je dan dat het idee, waar je geen idee van hebt wat het idee is, niet veel soeps kan zijn?
Zou het kunnen dat er mensen zijn die een idee hebben buiten jouw gedachtenpatroon? Of is dat allesomvattend?
Inderdaad niet alle ideeën zijn patenteerbaar of te beschermen. Dat dient nagezien te worden. Maar hoe dit na te zien zonder teveel info te geven?
Deze wetgevingen kunnen schelen per land. Vaak is een idee beschermd (indien het voldoet aan de criteria) vanaf het ogenblik dat het onstaat (zelfs ongeacht publicatie). Het probleem is bewijskracht.
Een vastleggen bij de Notaris is hier reeds vermeld. Je kan ook een verzegelde enveloppe in bewaring geven bij een Notaris.
In een van de links die hier gegeven is, stond dat laten dagtekenen door de belastingsdienst blijkbaar geldig is (zelf even checken indien nodig).
Je kan ook een aangetekende brief naar jezelf sturen (maar niet openen natuurlijk), of naar mensen die je vertrouwt (maar verwittigen dat zij deze niet mogen openen).
Een forum en net paginas blijkt risicovol als bewijs. Ik had zelfs ergens gelezen over het gebruiken van paginas op een derde partij webarchief dat door de rechter in eerste aanleg als bewijs geaccepteerd werd, maar door de rechter in beroep verworpen omdat net documenten softwarematig kunnen beïnvloed worden.
Verder is het zo dat in dit Forum je, door het gebruik alleen (invoeren berichten) al afstand doet van je exclusieve rechten, maar deze overdraagt aan WSF. Dit heeft niets met wel of niet vertrouwen te maken, gewoon nuchter.
.